Bilder: Volkswagen Golf R32

NKM-Rani Fotograf
7 november 2010 · 1 000 Inlägg

Hellu!
här kommer några bilder som jag tog på en Golf R32 smile!
enjoy!!

1
http://ranisfoto.se/R32/_MG_8760.jpg

2
Det vart för hård ljus på bilen från blixtarna! synd sad

http://ranisfoto.se/R32/_MG_8786.jpg

3
samma här för hård ljus från blixtarna! sad

http://ranisfoto.se/R32/_MG_8770.jpg

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Bjork OEM <3
7 november 2010 · 6 957 Inlägg

Jäklar va duktig du har blivit, helt klart smile

Bilen är ju sjukt fin den med, men vete sjutton om jag gilla läppen fram hmm

OEM <3
NKM-Rani Fotograf
7 november 2010 · 1 000 Inlägg

Bjork skrev:
Jäklar va duktig du har blivit, helt klart smile

Bilen är ju sjukt fin den med, men vete sjutton om jag gilla läppen fram hmm

tackar tackar!! kul o höra det! jo bilen är ju fin och låter gött med:D

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
-Niklas-
7 november 2010 · 96 Inlägg

Bjork skrev:
Bilen är ju sjukt fin den med, men vete sjutton om jag gilla läppen fram hmm

Tackar! Jag tycker läppen gör att den sticker ut lite extra från alla andra golfar. Men det är ju en smaksak:)


Bilderna blev riktigt bra! Första är en klar favorit:)

HenrikssonMedia
7 november 2010 · 236 Inlägg

Schyssta bilder! Blir bara bättre och bättre från din sida!


Lite kritik då.

1. Bilden ser lite tiltad ut till höger om man kikar på byggnaden i bakgrunden, dock är bilen rak. Blir lite klurigt för ögat att veta vilken linje man ska titta på. Annars va de en kanonbild! Snygg ljussättning på bilen.


2. Denna tycker jag bilen vart för ljus. Känns som hela bilden blev något för ljus för den delen. Bilen ser mer vit ut än silvrig. Det är något konstigt blänk vid VW märket i grillen. Hade nog vart snyggare om du tagit en extra exponering utan blixt så du kunde ta bort ljuset inuti bilen. Tycker även att bilden verkar luta lite åt vänster om man kollar längst horisonten.

3. Också denna är bilen lite överexponerad. Den ser vit ut och inte silvrig. Annars schysst ljus. Vet inte om det är blixten som speglas i fönstret på byggnaden men den var lite störig.


Allt som allt, schyssta bilder och riktigt snygg bil! Jag gillar läppen helt klart!

BMW E46 M3 "SMG2" (2003)
firefreak Eldknast
7 november 2010 · 915 Inlägg

Fina bilder men det ser ut som att bilen är inklippt i bilderna. Personligen gillade jag inte effekten.

Tiden är rolig när det går fort... :)
2002tii KOMETFOTO
7 november 2010 · 2 247 Inlägg

Vet inte hur du har gjort riktigt?
Ser ut att du har kört flera olika exponeringar samt använt blixt för bilen smälter inte alls in utan ser helt inklippt ut.Ska man fota sent på kvällen så är det nog att föredra att använda glödlampsljus på bilen med så att vitbalansen blir samma som omgivningen.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
NKM-Rani Fotograf
8 november 2010 · 1 000 Inlägg

Alltid bra med kritik, I like!Man lär sig mycket av det och det ska förbättras till nästa gång!

Bilen är inte inklippt i bilderna!
Ja, det stämmer jag har kört med blixtar, har ju tre blixtar, 2 mottagare och blixt som slav, men ena mottagaren krånglade så jag var tvungen och köra olika exponeringar. Jag vet ju redan att det är för hård ljus, skrev ju det också på bilderna big_smilebig_smile... Har fortfarande inte lärt mig att hantera blixtar till 100 %.. men som sagt övningen ger färdighet

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
firefreak Eldknast
8 november 2010 · 915 Inlägg

Ranoshka skrev:
Alltid bra med kritik, I like!Man lär sig mycket av det och det ska förbättras till nästa gång!

Bilen är inte inklippt i bilderna!
Ja, det stämmer jag har kört med blixtar, har ju tre blixtar, 2 mottagare och blixt som slav, men ena mottagaren krånglade så jag var tvungen och köra olika exponeringar. Jag vet ju redan att det är för hård ljus, skrev ju det också på bilderna big_smilebig_smile... Har fortfarande inte lärt mig att hantera blixtar till 100 %.. men som sagt övningen ger färdighet

Som sagt, ta inte kritik som personangrepp utan som en möjlighet att bli bättre... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
NKM-Rani Fotograf
8 november 2010 · 1 000 Inlägg

firefreak skrev:

Ranoshka skrev:
Alltid bra med kritik, I like!Man lär sig mycket av det och det ska förbättras till nästa gång!

Bilen är inte inklippt i bilderna!
Ja, det stämmer jag har kört med blixtar, har ju tre blixtar, 2 mottagare och blixt som slav, men ena mottagaren krånglade så jag var tvungen och köra olika exponeringar. Jag vet ju redan att det är för hård ljus, skrev ju det också på bilderna big_smilebig_smile... Har fortfarande inte lärt mig att hantera blixtar till 100 %.. men som sagt övningen ger färdighet

Som sagt, ta inte kritik som personangrepp utan som en möjlighet att bli bättre... smile

Precis, håller med dig. Det är otroligt bra med kritik och jag tycker att man lär sig mycket av det=)

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang