Golf Mk2 -90 stannar när den blir varm

dutt3n
11 november 2010 · 17 Inlägg

Hej,

första golfen jag äger och har stött på ett mindre men dock irriterande problem.
Vid kallstart går bilen fint, något ojämn tomgång men inget allvarligt.
När man dock har kört en stund och bilen kommit upp i temp så stannar den (inte medans man kör, utan vid stopp i korsning eller dyl). Tomgången orkar inte riktigt hålla den igång känns det som.
Startar utan problem direkt efter men efter en stund kommer man fram till ännu ett rödljus eller övergångställe och den stannar om man inte ger den stödgas hela tiden.

Nyss bytt soppapumpen men den borde inte ha någonting med saken att göra.

Fördelaren?
Vet att tändspolen inte är 100% men den ger iallafall gnista hela tiden, dock gul.

Vad tror ni?

V70 2,5t AWD
evo_krolle BMR
12 november 2010 · 1 513 Inlägg

motor temp givare.. eller monojeten

dawwe ...has left the building...
12 november 2010 · 4 474 Inlägg

Byt spolen INNAN den dör helt, finns billiga, bra spolar på ebay.de. Jag har själv en spole för ynka 20 Euro, köpt på ebay.de, har funkar felfritt de senast 6000 milen, o även om den dör så imorgon så är jag nöjd med den, 1/5 av priset hos tex Mekonomen. Finns även "märkes spolar" på ebay.de, tex "Huco" för 40 Euro. Gällande din kassa tomgång så börja med att kolla att förgasarfoten (av "stålgummi") är hel, dvs utan sprickor. Du borde väl ha Monojetronic "insprutning" har jag för mig, minns inte om det sitter en "elektrisk ventil" som skall öppna/stänga vid tomgång, finns det en sådan kan det tänkas att den har gett upp o det är därför du inte har tomme vid varm motor???

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dutt3n
12 november 2010 · 17 Inlägg

Tack för era svar. Ska undersöka imorgon!

V70 2,5t AWD
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang