Värme-plåtar

Ebakken
21 oktober 2010 · 6 Inlägg

Lämnade in bilen idag (peugeot 206 RC) för ett vad jag upplevde som missljud. De kunde konstatera att det var värme-plåtar för avgassystemet som satt lite löst och vibrerade. skulle tydligen bli ganska dyrt att fixa... Nån som har nån erfarenhet av detta? kanske det går att täta med nåt värmetåligt lite mjukare material?

beigabaronen
12 november 2010 · 226 Inlägg

det var löjligt att kalla det dyrt. antingen så köper du clips av peugeot och mekar dit den om det är den mot karossen du menar. eller så är det oftast bara att antingen rycka bort plåten eller punkta ditt den med svetts. fyller ingen större funktion.

Volkswagen 1500 1967 "Blå67" (1967)
Volvofarfar
12 november 2010 · 1 312 Inlägg

Värmeskölden på vissa bilar får INTE tas bort..kolla upp det först..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Fritzell Elektrotekniker
13 november 2010 · 37 Inlägg

En av mina värmeplåtar lossnade och clipsen gick sönder när jag bytte avgassystem på min Golf. Orkade inte köpa nytt så jag löste det genom att köra i en plugg i ett hål som fanns vid bakänden och drog i en skruv över en stor bricka som håller fast plåten. Att lägga en liten punktsvets funkar också eller nåt annat typ nått riktigt bra silikon/lim som håller fast den, behöver ju inte sitta stenhårt. Tycker också det låter konstigt att det skulle bli dyrt.

Kesler
13 november 2010 · 3 650 Inlägg

Ja, dyrt ska det absolut inte bli. De ser väl sina chanser att lura folk (som de flesta faktiskt gör)

Spänn fast det själv om det går, annars bara be nån dra en svets lr liknande för 50kr

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang