Bmw 523 -97 helmysko fel går som på nödprogram

boffe_racing
16 november 2010 · 66 Inlägg

var ute och sladdade nu när vintern kom hit upp, bilen är en bmw 523 -97 med automat och så var jag ute och plågade den lite låg på ganska höga varvtal när den senare nästan blev orkeslös å kunde nästan inte dra lös däcken på 1an, upplever att den går lite fett också och den missar ibland när man kör normalt, stannade också vid en bensinmack då började den bluddra och sen dog den och gick inte starta startmotorn gick inte ens runt, så jag drog ut nyckeln och satt in den igen så då starta den,

bilen går ändå någotlunda bra vid höga varvtal men inte när man ska gasa upp i fart mellan varvtalen 1500-4500 så känns den helt orkeslös, min gissning är att jag har bränt lambdan eller så är nån ljudämpare eller katten trasig har sedan förut dragit lite väl mycket soppa också men hade inne den på diagnostik test men det var inget fel, men har ni någon annan ide

Chevrolet malibu ss "low and fast" (1965)
BMW 523 (1997)
boffe_racing
16 november 2010 · 66 Inlägg

bilen varvade inte över 2500 varv då började den missa och gå fett precis som den var fel mappad så jag tänkte vad satan och körde hela vägen till jobbet, för att inte bli stående, på jobbet stängde jag av den och sen startade om den och den gick bra igen men inte som förut ändå ?

svart på vitt, körde en diagnostik test och det här var fel

*ms41- tomgångsregleringens manöverdon/ tomgångsventil- felfunktion

*värmarelement för lambdasond 2-felfunktion krets

*ms-42 värmarelement för lamdasond1 cylinderrad 2- felfunktion i krets

var och kollade och alla ligger på olika kretsar och verkar inte ha att gör med varandra känns ju ganska osannolikt att allt skulle paja på en gång det här var något att bita i kan jag säga hmm           IP: ...[.88.128]

BMW 523 (1997)
Chevrolet malibu ss "low and fast" (1965)
boffe_racing
17 november 2010 · 66 Inlägg

Finns det ingen smart person?  har styrboxen farit är det dålig jord eller har katten pajat och blockerat? Det var som en julgran när dom stoppa in diagnostikverktyget, de var de här som inte gick släcka

Chevrolet malibu ss "low and fast" (1965)
BMW 523 (1997)
240pontus
17 november 2010 · 24 Inlägg

låter ju som du tappat strömmen nånstans eller så har styrboxen brunnit tongue domdär tre har en sak gemensamt, dom vill ha mycke ström och startas då huvudrelät slår till tongue

Volvo S90 (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang