jonTe
26 oktober 2010
· 5 710 Inlägg
Är det en turbo eller en insprutare?
Nu tror jag att det är en turbo med tanke på hästkraftsiffran....isf har du laddtrycksmätare och kan se på denna vid vilket tryck detta sker?
orka lägga 2500 på en ny
Eller orka lägg 1000 spänn på en begagnad som sedan inte funkar?
Det luriga med kasetterna är att de är rätt hi-tech.
En kasett kan gå sönder på många sätt men ändå fungera bra i rätt bil.
T.ex har jag vart med om kasetter som inte "tål laddtryck" bla i min egen bil.
Över 1 bar slocknade någon burk och den började misstända....dock gick den jätterbra <1.0bar.
Denna körde jag sedan i en insprutare iaf i ett år utan problem.
Så man skall vara lite försiktig med beggade kasetter. Säg att försäljaren haft den i sin 2.3i och tycker att den fungerar kanon., lägger ut den på försäljning och den hamnar i en en turbo där den inte tål laddtryck.
Den som köpt kasetten kommer hävda att den inte fungerar medans försäljaren kommer hävda att den minsann fungerar jättrebra och att det är fel på köparens bil.....
MVH Jonas
..............