Volvo 940 GL, startar ej, tänder på startgas.

Sharky
22 november 2010 · 10 287 Inlägg

Man kan alltid tjuvkoppla pumparna för att testa. Förutom pump så kan det vara tankavluftning eller nåt annat skit. Det är alltid svårt med internet-support så här om det inte är klockrena symptom.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
henke_92 TBM NINJA
22 november 2010 · 917 Inlägg

Bra video du la upp! Enligt den låter det son solklart att de e fel med insprutet, asså tillförseln, tycker du borde kolla lambadan direkt eftet du monterat nya soppa pumpen,
Kan ju säga att min förgasar 740 gjorde precis liladant å då behövde jag bara puttsa upp kontakten till styrboxen :p

Hoppas de löser sig

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
240bns
22 november 2010 · 1 008 Inlägg

Ni kan ta loss bränslepumps/systemrelät och bygla anslutning 30 med 87/1 87/2 för att köra pumparna manuellt.
Bilen skall klara sig utan tankpumpen, men kan ge rycknignar vid tvära kurvtagningar och inspirerad körning med mindre än 15-20 liter i tanken.
På tomgångskörning utan belastning skall det inte märkas, men huvudpumpens livslängd förkortas iom att den får jobba hårdare för att få sitt bränsle.

Senast redigerat av 240bns (22 november 2010)

Helvete_racing Arg Snickare
22 november 2010 · 875 Inlägg

har nu varit ute och fixat med bilen. vi kom fram till följande:

Tändkabeln från tändspolen kom det gnista ifrån. upptäckte det när vi skulle mäta el från lamdan kabeln.
därav varför bilen antagligen inte startat.

och den ojämna gången var för att insugspackningen läckte. och då fick lamdan fel blandning och det gjorde att lmm gav fel blandning.


Så det blir att byta insugspackning och tändkabeln. och hoppas sedan att den sedan går som den ska och att motorlampan slocknar.

Tack för alla tips!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang