Vakumventil till Dumpen

PirzkI
24 november 2006 · 18 Inlägg

Haha ja då har man lyckats må ja säga. Fick "nya" bilen idag, skulle klämma dit Hybrid dumpen och stöter så klart på Audis engångs slangklämmor, tänk er en slang klämma utan "lossnings skruv",smile , iaf fick inte bort slangen från insuget tack vare klämman , så ja börja lirka lite på slangen och liksom jucka av den från ventilen, inte fan visste jag att det var plast=) och vipps så va "pinnen" som slangen ska träs på av, =/, 
Nån som fattar vilken ventil jag menar? Är den dyr? Att den är svår att byta det har ja förståt redan smile
Finns den på mekonomen?

Nu blir det o sörja med bacardi  o öl..suck =/

Mvh PirZki
Audi A4 1.8T -03

A4 1.8t -03
bumpe Lastbilsmekaniker
24 november 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, det är inte audi special, inte ens VAG special, många nya bilar har sådna och de går att övervinna med en polygrip...
Iaf, den bör nog inte vara så dyr men jag vet inte var den sitter...

PirzkI
24 november 2006 · 18 Inlägg

bumpe skrev:
Hej, det är inte audi special, inte ens VAG special, många nya bilar har sådna och de går att övervinna med en polygrip...
Iaf, den bör nog inte vara så dyr men jag vet inte var den sitter...

OKok fel av mig,  ja man ska juh inte hets mecka det har ja lärt mig nu men men smile.
två öl sänkta, börjar kännas bättre..buhu

A4 1.8t -03
Fricke
24 november 2006 · 140 Inlägg

Vad jag hört så är dom ej dyra har förmig att jag hört dom kostar under 500:- om det är orginal dumpen du menar.
Har en liggandes annars ja om dom är dyra som du kan få biligt men du skulle väl på med en hybrid va; lycka till och hade

Toyota GT86 "GT86 ACE Muffler number one" (2014)
PirzkI
24 november 2006 · 18 Inlägg

Fricke skrev:
Vad jag hört så är dom ej dyra har förmig att jag hört dom kostar under 500:- om det är orginal dumpen du menar.
Har en liggandes annars ja om dom är dyra som du kan få biligt men du skulle väl på med en hybrid va; lycka till och hade

ne tyvär är det inte dumpen som är trasig utan slangfästet på insuget som är trasigt, själva plast röret som slangen ska sitta på gick av.

A4 1.8t -03
bumpe Lastbilsmekaniker
24 november 2006 · 3 878 Inlägg

Fattade fel jag med... Plugga skiten bara och operera in en ny i står nån stans i insuget för det är dyrt, dyrt, dyrt som bosse bildokter skulle sagt tongue

PirzkI
24 november 2006 · 18 Inlägg

bumpe skrev:
Fattade fel jag med... Plugga skiten bara och operera in en ny i står nån stans i insuget för det är dyrt, dyrt, dyrt som bosse bildokter skulle sagt tongue

ok, kom o tänka på det det går in en anann slang i samma ventil, bara sätta dit ett T kors kanske? och plugga gammla hålet,,eller är det "in och ut" på ventilen?
Tack för iden

A4 1.8t -03
PirzkI
25 november 2006 · 18 Inlägg

.:Lyfter:.

A4 1.8t -03
Pepe Ölbryggare
25 november 2006 · 339 Inlägg

Men varför norpar du inte av två centimeter av den lilla slangen med en avbitare och sen klämmer dit hybriden?

Orginal dumpen kostar ca: 325:- och är av märket bosch.
Den har tre anslutningar, en från trycksidan, en till sugsidan innan turbo och en vakumstyrning från insuget, antar att det är den sistnämda som gick av?

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
PirzkI
25 november 2006 · 18 Inlägg

jo men det ärså här, att ta bort slangen från dumpen va inge problem men det var när den skulle bort från insuget, där gick nippeln av,alltså på insuget, och ja det lättaste skulle juh o va o använda orginal vakumslangen men ja ville använda den nya blåa.
Kan de bli ras om man kör med bilen eller?

A4 1.8t -03
Gizmojohan
25 november 2006 · 3 295 Inlägg

superlim is the shit.. har fixat många bilar med trsiga små nipplar på insug och ventilkåpor med just superlim!
funkar fin fint!

MVH Johan

Pepe Ölbryggare
25 november 2006 · 339 Inlägg

PirzkI skrev:
jo men det ärså här, att ta bort slangen från dumpen va inge problem men det var när den skulle bort från insuget, där gick nippeln av,alltså på insuget, och ja det lättaste skulle juh o va o använda orginal vakumslangen men ja ville använda den nya blåa.
Kan de bli ras om man kör med bilen eller?

Kör med ett T-kors som du skrev innan. Det funkar det...Så får du åka till VW å köpa en ny nippel, för jag antar att den sitter på en utbytbar del...

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
25 november 2006 · 545 Inlägg

PirzkI skrev:
Haha ja då har man lyckats må ja säga. Fick "nya" bilen idag, skulle klämma dit Hybrid dumpen och stöter så klart på Audis engångs slangklämmor, tänk er en slang klämma utan "lossnings skruv",smile , iaf fick inte bort slangen från insuget tack vare klämman , så ja börja lirka lite på slangen och liksom jucka av den från ventilen, inte fan visste jag att det var plast=) och vipps så va "pinnen" som slangen ska träs på av, =/, 
Nån som fattar vilken ventil jag menar? Är den dyr? Att den är svår att byta det har ja förståt redan smile
Finns den på mekonomen?

Nu blir det o sörja med bacardi  o öl..suck =/

Mvh PirZki
Audi A4 1.8T -03

måste säga att ja fattar inte mkt här asså, ,,men Bacardin lär höja stämmningen:P

Två ord räcker, SAAB knäcker
PirzkI
27 november 2006 · 18 Inlägg

Va inne på arver i dag och kollade upp delen, den heter Cirkulationsventil för turbo. Och det gick inte o bara plugga den, ska ta bort den i morn och kolla artikelnummer.

A4 1.8t -03
Pepe Ölbryggare
27 november 2006 · 339 Inlägg

Men jag förstår bara inte, var det inte nippeln på INSUGET som hade gått av?

Det var väl INTE dumpen, avlasningsventilen (den som du skulle nyta mot hybrid variant) eller vad man vill kalla det som pajjat?

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
PirzkI
27 november 2006 · 18 Inlägg

Pepe skrev:
Men jag förstår bara inte, var det inte nippeln på INSUGET som hade gått av?

Det var väl INTE dumpen, avlasningsventilen (den som du skulle nyta mot hybrid variant) eller vad man vill kalla det som pajjat?

haha nej jag förstår att det är struligt o fatta, men nippeln som är av satt på en givare. hade det bara varit nippeln som va av skulle det som sagt bara vart o plugga o hitta nytt hål, bilder kommer i morn när jag byter den, så kanske ni förstår lite bättre vad jag menar
Tack för alla svar.

A4 1.8t -03
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang