El till laddmätare, V70 99.

Mreque89 Oturen själv
23 november 2010 · 593 Inlägg

Hejsan, Undrar om någon snäll själ vill berätta vart jag bäst drar strömmen till laddmätarn ifrån. Ifrån A stolpen vänster sida. Vilket är närmast och säkrast?

Hade det varit en gammal häck hade jag bara dragit ifrån någon instrument belysning eller liknande men vill inte sätta eld på släden big_smile

Brum
Neett
23 november 2010 · 110 Inlägg

ta från ljusvreden som e 12 volt på när du slår till tändingen

Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

Neett skrev:
ta från ljusvreden som e 12 volt på när du slår till tändingen

Ljusvreden ? tongue Ja fattar inte riktigt vad du menar nu big_smile

Brum
Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

eller, Menar du där man slår på från halvljus till parkeringsljus etc? Hade ju faktiskt varit ett perfekt ställe.

Brum
Joakim-S Hobby Fotograf
24 november 2010 · 650 Inlägg

Yes från ljusvredet, gjorde jag i min bil funkar perfekt! smile

MG e-HS (2021)
Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

ProXem skrev:
Yes från ljusvredet, gjorde jag i min bil funkar perfekt! smile

Tack för tipset! Upskattas!  Haru koll vart efter gasspjället ja Stoppar in T-korset ?

Brum
Joakim-S Hobby Fotograf
24 november 2010 · 650 Inlägg

Mreque89 skrev:

ProXem skrev:
Yes från ljusvredet, gjorde jag i min bil funkar perfekt! smile

Tack för tipset! Upskattas!  Haru koll vart efter gasspjället ja Stoppar in T-korset ?

Om du tittar på högra sidan av insuget mot batteriet, på slutet av insuget går det en svart slang, där satt jag mitt T-kors! Jag tänkte slänga upp en bild och visa men det gick tydligen inte men hoppas du förstod! smile
Lycka till!

MG e-HS (2021)
Mreque89 Oturen själv
24 november 2010 · 593 Inlägg

ProXem skrev:

Mreque89 skrev:

ProXem skrev:
Yes från ljusvredet, gjorde jag i min bil funkar perfekt! smile

Tack för tipset! Upskattas!  Haru koll vart efter gasspjället ja Stoppar in T-korset ?

Om du tittar på högra sidan av insuget mot batteriet, på slutet av insuget går det en svart slang, där satt jag mitt T-kors! Jag tänkte slänga upp en bild och visa men det gick tydligen inte men hoppas du förstod! smile
Lycka till!

Förstår precis vad du menar. Tack så mkt smile Ska man bara hitta någonstans att smyga in slangen till kupén big_smile

Brum
Joakim-S Hobby Fotograf
24 november 2010 · 650 Inlägg

Mreque89 skrev:

ProXem skrev:

Mreque89 skrev:

Tack för tipset! Upskattas!  Haru koll vart efter gasspjället ja Stoppar in T-korset ?

Om du tittar på högra sidan av insuget mot batteriet, på slutet av insuget går det en svart slang, där satt jag mitt T-kors! Jag tänkte slänga upp en bild och visa men det gick tydligen inte men hoppas du förstod! smile
Lycka till!

Förstår precis vad du menar. Tack så mkt smile Ska man bara hitta någonstans att smyga in slangen till kupén big_smile

Ja, det är inte alltid så lätt. Det finns en "gummi dutt" som sitter på vänstra resp. högra sidan där du kan smyga in slangen in i kupén. Kan vara lite bökigt men det går wink

MG e-HS (2021)
KennethL
24 november 2010 · 412 Inlägg

Mreque89 skrev:

ProXem skrev:

Mreque89 skrev:
Tack för tipset! Upskattas!  Haru koll vart efter gasspjället ja Stoppar in T-korset ?

Om du tittar på högra sidan av insuget mot batteriet, på slutet av insuget går det en svart slang, där satt jag mitt T-kors! Jag tänkte slänga upp en bild och visa men det gick tydligen inte men hoppas du förstod! smile
Lycka till!

Förstår precis vad du menar. Tack så mkt smile Ska man bara hitta någonstans att smyga in slangen till kupén big_smile

Jag vet inte hur det är på V70, men på 850 kan man lika gärna ta ifrån orginalslangen, den som går upp till mätarhuset.
Ta loss panelen som är ovanför pedalerna så ser du en grov svart slang, bara klippa av den på lämpligt ställe och sätta dit T-kors. smile

Det är mycket enklare, då slipper du hålla på och krångla med att få in sladden till kupén. :p

Senast redigerat av KennethL (24 november 2010)

135
├┼┼
24 R
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang