Problem med vevhusvent eller stopp i kanaler King Cab -03

Plogis PlogisPerformance
7 mars 2010 · 13 Inlägg

Har en King Cab D22 -03

Det hela började med att ja råkade tanka raps diesel o fick för mig att detta var felet till att bilen plötsligt började rycka o ryka vitt och motorlampan tänts. Men efter att bilen stått i typ 1 timme i väntan på bogsering till garaget så hoppade den igång o gick alldeles utmärkt precis som om inget hänt. Körde med bilen igår o ställde den ute över natten. Kommer o hämtar den idag o samma problem uppstår men nu trycker den även upp oljestickan.Lät den stå i väntan på ännu en bogsering o när denne kom startaade min bil återigen o gick klockrent in till garaget. Tror därför att de kan ha nåt att göra med frusen vevhusvent eller liknande.Ska lyfta ventilkåpan imorn i kika. Har även ett övertryck i motorn när den står på tomgång om man öppnar oljepåfyllnings locket så blåser de ovanligt mycke.

Tacksam för tips o trix Mvh Plogis

Drive it like you stoole it......
Ford Mondeo 2,2 Tdci "PlogisPerformance" (2012)
BMW E30 325 Touring "PlogisPerformance" (1989)
bumpe Lastbilsmekaniker
7 mars 2010 · 3 878 Inlägg

Är det bara jag som tänker blockpackning? Vitrök och högt vevhustryck är ju inte några goda tecken sad

Plogis PlogisPerformance
8 mars 2010 · 13 Inlägg

Nja men då borde ju inte bilen gå nå vidare alls. Den e bara dum när den stått ute i kylan. Sen verkar det som att problemet "släpper" när motorn blir varm för då går den som en klocka...

Drive it like you stoole it......
BMW E30 325 Touring "PlogisPerformance" (1989)
Ford Mondeo 2,2 Tdci "PlogisPerformance" (2012)
Plogis PlogisPerformance
8 mars 2010 · 13 Inlägg

Idag har ja testat att koppla bort min KCR box....Tror de e den som har ställt till det. Vi får se imorn bitti när bilen stått ute i kylan igen...

Drive it like you stoole it......
Ford Mondeo 2,2 Tdci "PlogisPerformance" (2012)
BMW E30 325 Touring "PlogisPerformance" (1989)
dustermannen Ingenting är omöjligt!!!
25 november 2010 · 9 Inlägg

jag har satt en slang från egr-ventilen "kylvatten" och dragit runt slangen som går från ventilkåpan till slangen som sitter mellan luftfiltret och insuget, en bra och billig lösning.

Nissan King cab "Navara" (2003)
Plymouth Valiant Signet "Skräcken" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang