2586
Sök

B230f Går inte som den ska när det regnar!

35 Inlägg
25 november 2010
Ja, det är ett  rör som sitter vid grenröret och har som uppgift att suga i sig varmluft till motorn, som den sedan blandar med luften från filtret för att motorn skall bli varm snabbare. smile

154 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Torgilsman skrev:
Ja, det är ett  rör som sitter vid grenröret och har som uppgift att suga i sig varmluft till motorn, som den sedan blandar med luften från filtret för att motorn skall bli varm snabbare. smile

Jasså men de har inte jag på min motor.

Trimma lungt!

154 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Eller så blir det fuktigt i fördelarlocket.

Jag har börjat fundera på om de kan vara katalysatorn

Trimma lungt!

489 Inlägg
26 november 2010
Kolla om du har uttag till ett sånt rör då på grenröret. Ska sitta på de flesta b230 original om jag inte har fel.

Forummoderator
26 318 Inlägg
26 november 2010
Volvo_Trimm skrev:
AirOne skrev:

Katalysatorn renar väl bara luften som kommer ut ur motorn, dvs den som redan är förbrukad.
Jag hade problemet med min 240 att det kom in fukt i fördelarlocket, och då tenderade han att börja gå på tre burkar och gick allmänt dåligt.

Men locket har du kollat upp?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

154 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Volvo_Trimm skrev:
AirOne skrev:

Katalysatorn renar väl bara luften som kommer ut ur motorn, dvs den som redan är förbrukad.
Jag hade problemet med min 240 att det kom in fukt i fördelarlocket, och då tenderade han att börja gå på tre burkar och gick allmänt dåligt.

Men locket har du kollat upp?

Ja de har jag kollat. Jag tänkte mest att innehållet i katalystatorn kanske har fallerat och händer löst, det gör att det kan blockera avgaser.

Trimma lungt!

154 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
UniCross skrev:
Kolla om du har uttag till ett sånt rör då på grenröret. Ska sitta på de flesta b230 original om jag inte har fel.

Nej något sånt uttag har jag inte,

Trimma lungt!

489 Inlägg
30 november 2010
Okej! Det var inget uttag direkt utan de va som en värmeplåt med uttag i som sitter på undersidan på grenröret. då får du skaffa en sån! big_smile

Gangstuh
122 Inlägg
30 november 2010
Jag hade samma problem med min gamla 940 ... De va en kabel till lambdan som va skavd...

82 Inlägg
30 november 2010
Prova byt till original luftfilter för när det regnar så kommer det fukt på tråden..

154 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
Guustafsson skrev:
Jag hade samma problem med min gamla 940 ... De va en kabel till lambdan som va skavd...

Där sa du nåt, jag tror att mina lambda kablar är skarvade wink

Trimma lungt!

154 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
UniCross skrev:
Okej! Det var inget uttag direkt utan de va som en värmeplåt med uttag i som sitter på undersidan på grenröret. då får du skaffa en sån! big_smile

De ska man inte behöva ha

Trimma lungt!

Sök