B230f Går inte som den ska när det regnar!

Torgilsman
25 november 2010 · 35 Inlägg

Ja, det är ett  rör som sitter vid grenröret och har som uppgift att suga i sig varmluft till motorn, som den sedan blandar med luften från filtret för att motorn skall bli varm snabbare. smile

Vilhelmsson_J
25 november 2010 · 154 Inlägg

Torgilsman skrev:
Ja, det är ett  rör som sitter vid grenröret och har som uppgift att suga i sig varmluft till motorn, som den sedan blandar med luften från filtret för att motorn skall bli varm snabbare. smile

Jasså men de har inte jag på min motor.

Trimma lungt!
Vilhelmsson_J
25 november 2010 · 154 Inlägg

AirOne skrev:
Eller så blir det fuktigt i fördelarlocket.

Jag har börjat fundera på om de kan vara katalysatorn

Trimma lungt!
UniCross
26 november 2010 · 488 Inlägg

Kolla om du har uttag till ett sånt rör då på grenröret. Ska sitta på de flesta b230 original om jag inte har fel.

BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
Mack Forum- och sitemoderator
26 november 2010 · 26 189 Inlägg

Volvo_Trimm skrev:

AirOne skrev:
Eller så blir det fuktigt i fördelarlocket.

Jag har börjat fundera på om de kan vara katalysatorn

Katalysatorn renar väl bara luften som kommer ut ur motorn, dvs den som redan är förbrukad.
Jag hade problemet med min 240 att det kom in fukt i fördelarlocket, och då tenderade han att börja gå på tre burkar och gick allmänt dåligt.

Men locket har du kollat upp?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vilhelmsson_J
30 november 2010 · 154 Inlägg

AirOne skrev:

Volvo_Trimm skrev:

AirOne skrev:
Eller så blir det fuktigt i fördelarlocket.

Jag har börjat fundera på om de kan vara katalysatorn

Katalysatorn renar väl bara luften som kommer ut ur motorn, dvs den som redan är förbrukad.
Jag hade problemet med min 240 att det kom in fukt i fördelarlocket, och då tenderade han att börja gå på tre burkar och gick allmänt dåligt.

Men locket har du kollat upp?

Ja de har jag kollat. Jag tänkte mest att innehållet i katalystatorn kanske har fallerat och händer löst, det gör att det kan blockera avgaser.

Trimma lungt!
Vilhelmsson_J
30 november 2010 · 154 Inlägg

UniCross skrev:
Kolla om du har uttag till ett sånt rör då på grenröret. Ska sitta på de flesta b230 original om jag inte har fel.

Nej något sånt uttag har jag inte,

Trimma lungt!
UniCross
30 november 2010 · 488 Inlägg

Okej! Det var inget uttag direkt utan de va som en värmeplåt med uttag i som sitter på undersidan på grenröret. då får du skaffa en sån! big_smile

BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
Guustafsson Gangstuh
30 november 2010 · 122 Inlägg

Jag hade samma problem med min gamla 940 ... De va en kabel till lambdan som va skavd...

Funrider
30 november 2010 · 82 Inlägg

Prova byt till original luftfilter för när det regnar så kommer det fukt på tråden..

Vilhelmsson_J
1 december 2010 · 154 Inlägg

Guustafsson skrev:
Jag hade samma problem med min gamla 940 ... De va en kabel till lambdan som va skavd...

Där sa du nåt, jag tror att mina lambda kablar är skarvade wink

Trimma lungt!
Vilhelmsson_J
1 december 2010 · 154 Inlägg

UniCross skrev:
Okej! Det var inget uttag direkt utan de va som en värmeplåt med uttag i som sitter på undersidan på grenröret. då får du skaffa en sån! big_smile

De ska man inte behöva ha

Trimma lungt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang