Generatorproblem Peugeot 405

HenrikWalfridsson
7 december 2010 · 61 Inlägg

Har nu börjat få problem med min Peugeot 405, nämligen att den inte laddar. När jag mätte upp från generatorn så laddade den typ 11V, vilket är för lite. Men nu idag när jag åkte in på jobbet började även lyset att krångla, nämligen att det slocknade, sen kunde jag slå på det med ljusspaken, fram och tillbaka. När jag kör bilen så lyser laddlampan på instrumentpanelen.

Är det bara att byta generatorn så försvinner problemen, eller kan det även vara något annat nu när lyset började krångla i morse?

Alka0512
7 december 2010 · 474 Inlägg

HenrikWalfridsson skrev:
Har nu börjat få problem med min Peugeot 405, nämligen att den inte laddar. När jag mätte upp från generatorn så laddade den typ 11V, vilket är för lite. Men nu idag när jag åkte in på jobbet började även lyset att krångla, nämligen att det slocknade, sen kunde jag slå på det med ljusspaken, fram och tillbaka. När jag kör bilen så lyser laddlampan på instrumentpanelen.

Är det bara att byta generatorn så försvinner problemen, eller kan det även vara något annat nu när lyset började krångla i morse?

Lyset krånglar ju troligen för att du knappt har nån ström?
Sen kan det ju vara laddningsregulatorn eller kolen eller så i generatorn som gett upp, dålig jord, kabel som hoppat lös från generator till batteri. Troligen inte helt, men kan ju ha börjat lossna iaf.. Om jag va du skulle jag kolla upp lite sånt först, typ alla kablar, remmen, sen laddningsregulatorn skulle jag tro.
Men visst, känner du för att ösa ut pengar så köp ny generator och se vad som händer
hur länge har det varit såhär? Kan ju även behöva bytas batteri om du kört såhär ett tag!

//Alex

BMW 540 e34 (1994)
Drönirettab
7 december 2010 · 21 761 Inlägg

Vid såna här tillfällen laddas batteriet ur ganska rejält eftersom det inte får laddning. Se till att ladda upp batteriet först och främst (innan det blir för mycket urladdat), kolla sedan upp de saker som Alka0512 ger råd om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang