Bilen stängs av när jag ska köra med den?

Bakrani
6 december 2010 · 171 Inlägg

Jag var ute och körde lite igår med min bil, jag låg i 80km/h och fick för mig att växla ner till 2an och gasa lite, när ja växla ner och tryckte på gasen så smal något från bilen, så jag växla upp till 6ans växel igen. då vibbrerade bilen och jag fick stanna.
När jag starta bilen så går den igång men om jag inte gasar så stängs den av, och om jag trycker full gas så vibbrerar bilen och tappar kraft och låter konstigt. Den kommer upp till 6000 varv max sen börjar den gå neråt snabbt i varv, vanligtvis varvar den över det röda som är 8.
Vad kan felet vara? Det är en audi s4/c4

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Mreque89 Oturen själv
6 december 2010 · 593 Inlägg

Hur small de? Och hur låter motorn nu ? Lägg gärna upp en video smile

Brum
Bakrani
6 december 2010 · 171 Inlägg

Den är på verkstan nu och dem säger att motorn har gått, (vetilerna) men jag tvekar på det. Det lät inte jätte högt men typ som en tigerraket kommer inte på något bättre.. Motorn går som att det fattas ett stift i den. sen luktar det ren bensin i bilen när man gasar.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
NikeTheBike
6 december 2010 · 15 Inlägg

Desvärre har nog verkstan rätt är jag rädd. Du har tappat kompression i en cylinder.

Small tubes kill power..Mickey Rourke
PoulZen
6 december 2010 · 772 Inlägg

Bakrani skrev:
Den är på verkstan nu och dem säger att motorn har gått, (vetilerna) men jag tvekar på det. Det lät inte jätte högt men typ som en tigerraket kommer inte på något bättre.. Motorn går som att det fattas ett stift i den. sen luktar det ren bensin i bilen när man gasar.

Varför tvekar du om att verkstaden har rätt?

Bakrani
7 december 2010 · 171 Inlägg

För en vän till mig var med om samma sak och då hade hans bränslepump gått. Hans bil reagerade exakt som min bil. det är därför jag tvekar lite. dem har ju inte öpnnat motorn på verkstan. dem tog upp tändstiften och sa att det var för mycket bensin och olja blandat där.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Sharky
7 december 2010 · 10 287 Inlägg

Att två bilar beter sig ganska lika behöver inte alls betyda samma fel. Tänk på vad du skrev nedan så inser du det själv.
(Dvs Bil A: Trasig bränslepump. Bil B: För mycket bensin och olja. Dvs Bil B har inte trasig soppapump).

Och man öppnar inte motorn för att kika. Man analyserar utan att öppna den. I sådan här lägen gäller det att hitta någon som har ventiler etc liggande och kan renovera åt dig. Jag har sådana kontakter i Stockholm men tyvärr inte i Gbg.
Kör inte en meter med bilen! Du vill inte ha en ventiltallrik som ligger och kvaddar lopp och kolv för då är det godnatt.

/Göran



Bakrani skrev:
För en vän till mig var med om samma sak och då hade hans bränslepump gått. Hans bil reagerade exakt som min bil. det är därför jag tvekar lite. dem har ju inte öpnnat motorn på verkstan. dem tog upp tändstiften och sa att det var för mycket bensin och olja blandat där.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Bakrani
7 december 2010 · 171 Inlägg

Aja fyfan... men det knackar inget i motorn och det är inga missljud i den så det låter kostigt..
Men tack så mycket för alla svar.

Mitsubishi V "EVO" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang