jorgen72 skrev:
Rquired skrev:
ekelund88 skrev:
mina egna upplevelser är ju att du har fel i detta läge
9000 är en så mycket bättre ihopsatt bil än en 9-5
Tänker inte sitta och bestämt hävda att jag har rätt, det kanske är så som du säger men jag har svårt att tänka mig det efter vad jag upplevt och läst. Nu har TS i alla fall två versioner, bara det kan vara nyttigt.
Varför håller du dej inte bara till bmw allt annat är ju bara skräp o sådat som du klagar på , både 9000 o 9-5 är riktigt bra bilar enligt mej som har erfarenhet av båda
Svaret på detta, och det inlägg om referenser till Teknikens Värld du raderade, är rätt simpelt. Angående det första inlägget, jag har aldrig skrivit att någon av modellerna är skräp utan bara att jag tycker den ena är bättre än den andra.
Till det andra inlägget; Det finns en viss rutin här på Garaget, det brukar gå till som så att part ett skriver en åsikt, och får mothugg. Värst mothugg brukar man få i samband med personangrepp, här representerat av dig. Då har man två val, lite förenklat:
1. Svara med ett "nähe, jag har rätt", så är bråket igång.
2. Svara med referenser till källor som är svåra att säga mot.
I mina ögon är alternativ 2 vettigast, men då kommer man till nästa problem. Efter att ha använt denna taktik en eller ett par gånger kommer nästa påhopp som ett brev från posten, att man inte "har någon erfarenhet utan bara refererar till vad man läst".
Jävligt barnslig och löjlig teknik, läs det man skriver och sluta upp med smutskastning.
Chrillster: Angående meningen "det är jättebra att du tillför fakta taget från konsumentköpstidningar" refererar jag till inlägget ovan. Angående Saab är det inget jag finner särskilt konstigt, marknaden har inte direkt överöst märket med kärlek.
Uppenbarligen står inte allt rätt till med Saab´s produkter, eller är det en stor konspiration att märket alltid kämpat för att hålla huvudet över ytan? Saab har jävligt mycket charm, men är en sämre bil än de flesta konkurrenterna i övrigt.
Vilket inte betyder skräp, sämre behöver inte betyda att en bil inte är det bästa valet för en viss person.Så ser jag det, så verkar marknaden se det. Men det får man självklart inte nämna inför märkets entusiaster, Saab är förstås världens bästa bil. Det är förstås bara de 4 miljoner Saab-köpare på 60år som har något innanför pannbenet, alla de 1.5-2 miljoner människor (per år och per bilmärke) som inte köper Saab är förstås dumma i huvudet?
Edit: Jag väntar på det första inlägget som konstaterar att "killen är uppenbarligen en Saab-hatare", själv föredrar jag "realist".