panikhjälp tändningslås Mercedes 190E

RedQueen
19 december 2010 · 12 Inlägg

Hej!
Fick faktiskt lämna bilen till min meckare och han fick ta loss hela låset inkl då rattlåset (vet ej hur han gjorde där). Grejen e bara sen att de kan bli lite svårt att få den igenom besiktningen när de ser att man har vatt där och pillat (de e rädda att man glömt ta ut rattlåset och de e ju livsfarligt så man får övertyga dem att man vet va man hållt på med när den ska igenom).
Lycka till smile

Jag kan motstå allt, utom frestelser
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
20 december 2010 · 350 Inlägg

opeldrifter skrev:
skulle starta bilen imorse o det gick en gång men sen då den inte starta på en gång så skulle jag vrida en gång till men det gick inte. Verkar låst sig eller nåt... Vad gör jag?? Rattlåset är i också. Har kollat i Haynes boken o för att få bort låscylinder så måste jag vrida den till läge 1 men hur fasen gör man då det inte går. Går det bryta upp det så man får den till läge 1 eller?? Snabb hjälp önskas!!

Oj, nu har du å göra.. Ja kan ju börja med å tala om att du kan trycka in hur mycke don, mejslar, skruvar å skit du vill.. de kommer int å funka..
MBs tändningslås ä fan omöjliga å bryta sig in i!
Men! Knäck rattlåset te å börja med, har du tur så kan de va det som hängt sig bara.. (fast när du knäckt de så kommer du ju givetvis inte ha nå ratlås, men de går ju å leva utan).
Går de ändå inte å vrida om nyckeln så får du plocka bort tändingslåset å skaffa nytt på närmsat skrot.
De brukar va ett jävla helvete å få bort dock! Men du får vålda å jävlas å trixa!  Och du behöver INTE ta bort hela intrumentpanelen!

Lycka te!

----------------Våga Vägra Volvo----------------
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang