Dålig tomgång Volvo S70 -00 Classic

buddha88
20 december 2010 · 274 Inlägg

Min tomgång brukar gå ner te runt 5-600 varv ibland o ligga där ett tag.
Kan de räcka me o rengöra gasspjället så de ska funka igen, eller kan de va nåt annat som e fel? O motornbromsar man o sen trycker ner kopplingspedalen så åker tomgången ner te 5-600 varv igen... men gasar man o sen trycker ner kopplingen utan att motorbromsa så håller den tomgången...
E lite jobbigt o köra me den i stan då den ligger o puttrar runt 5-600 bara...

norpan1
20 december 2010 · 1 043 Inlägg

Prova att rengöra och uppdatera spjällhuset, om det ej hjälper så behövs det kanske bytas.

bompis
20 december 2010 · 5 Inlägg

så gjorde min oxå förra sommaren...jag bytte ut alla vacumslangar...och det va felet på min varjefall.
men har oxå hört att det kan vara spjällhuset som jävlas när den beter sig så....ha det gött och lycka till..

Volvo V70n 2,5T "familjeracern" (2004)
buddha88
20 december 2010 · 274 Inlägg

Tänkte göra rent de på fredag, riva dän skiten o rengörat så väl de bara går... sen får väl nån mek på jobbet köra in nya uppdateringen... hoppas de hjälper, för de e rätt irriterande asså...

Kjellquistarn_tic You go girl :*
21 december 2010 · 17 Inlägg

Börja du med att kolla hur spjällhuset ser ut & rengör de, de lilla kan hjälpa, blir de inte bättre så kolla alla slangar, behöver inte vara en stor läcka, så kolla & känn noga på slangarna, hör av dig sen hur de har gått ! smile

Volvo S70 2,5 T R-design "Blueberry" (1998)
Volvo S70 2,5t AWD "Purple lady steg för steg" (1999)
buddha88
21 december 2010 · 274 Inlägg

Kjellquistarn_tic skrev:
Börja du med att kolla hur spjällhuset ser ut & rengör de, de lilla kan hjälpa, blir de inte bättre så kolla alla slangar, behöver inte vara en stor läcka, så kolla & känn noga på slangarna, hör av dig sen hur de har gått ! smile

Spjällhuset gjorde ja rent för inte allt för många mil sen, kanske 500 mil sen, men ska ta o rengöra de idag på jobbet tänkte ja. Har ju öppet filter o de sitter ju ett vevhusfilter på me, vissa säger att de har nåt o göra me de me, så allt orginal åker på o sen en rengöring så ska ja se om de funkar som de ska... O eventuellt en ny programmvara

Kjellquistarn_tic You go girl :*
21 december 2010 · 17 Inlägg

aa öppet filter e lurigt, kör på de du skrev smile

buddha88
21 december 2010 · 274 Inlägg

Kjellquistarn_tic skrev:
aa öppet filter e lurigt, kör på de du skrev smile

Allt de gjort o nu funkar de som de ska om inte bättre:D O nu e bilen te salu då de inte e några mer fel på den:D Dags för nåt nytt dåbig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang