Opel Vectra 1.6 -98 l Bara la av mitt i vägen, går inte igång

IKtalje
15 december 2010 · 12 Inlägg

Hej,

Sitter här med första bilen som klarat sig en bit ändå, var på väg ut på en runda idag då jag startar den som vanligt o allt går bra, kör ut o ska svänga ut mot kompisen då lägger den bara av. Försöker starta, startmotorn snurrar men den går aldrig igång.

Kollar kylarvatten o olja, vatten fanns men oljan var däremot låg, dock om man hade växel i och körde el-start utan koppling rullade den framåt.

Någon som vet vad som knasat?

filllepillle
15 december 2010 · 135 Inlägg

Bensin? lol

BMW E39 540I "V8" (1999)
IKtalje
15 december 2010 · 12 Inlägg

Men.. Det är klart man kollar det först, har bra med bensin i tanken.

Aero T16
15 december 2010 · 1 327 Inlägg

Funkar all el som vanligt?

Kollat så alla säkringar är hela?

dawwe ...has left the building...
15 december 2010 · 4 474 Inlägg

Kan va precis vad som helst nästan..Tex soppatorsk, kass bränslepump, defekt(-a) tänspole(-ar) (mja...inte alla på en gång kanske...), kass vevaxelsensor, eller om du nu har mega-otur: Kamremmen har gått av (om det finns sådan på en 1.6a vilket jag har för mig att det gör...)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
IKtalje
15 december 2010 · 12 Inlägg

Aero, Ahh, all el fungerar stereo lysen tuta start etc. Har dock inte kollat så att alla säkringar är hela, men med tanke på att startmotorn går runt så känns det uteslutet.

dawwe, Bränslepumpen hade jag som första tanke. Den slockna riktigt mjukt, en kompis nämnde tändstiftet.

dawwe ...has left the building...
16 december 2010 · 4 474 Inlägg

IKtalje: Du har 4 stift, att alla 4 stift går sönder samtidigt är lika otroligt som att alla tändspolar (om det nu är 1 spole/cylinder) går sönder samtidigt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Mreque89 Oturen själv
16 december 2010 · 593 Inlägg

Du bör nog kolla säkringar smile

Brum
IKtalje
16 december 2010 · 12 Inlägg

Ska kika igenom säkringarna idag wink

Men med tanke på att startmotorn går runt oså finns det en chans att det är säkringarna?

IKtalje
18 december 2010 · 12 Inlägg

Letade runt i bilen, hittade ingen säkring (på kartan) som visar att den ska ha något med bensinpumpen å göra.. Därav kändes det dumt att ta loss alla.

IKtalje
19 december 2010 · 12 Inlägg

Hmm, var ska de surra ifrån

Thaien
19 december 2010 · 933 Inlägg

IKtalje skrev:
Hmm, var ska de surra ifrån

soppa pumpen

BMW M5 (1999)
IKtalje
19 december 2010 · 12 Inlägg

Jo, men är inge bilproffs, menar ju vilken sida utav bilen och ska de höras?

filllepillle
21 december 2010 · 135 Inlägg

höger bak

BMW E39 540I "V8" (1999)
IKtalje
22 december 2010 · 12 Inlägg

Ska kika på de imorgon, kan de annars inte vara tändstiften. Har fått höra de från ett antal

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang