2788
Sök

Byta stötfångare/stylingljus, hjälp!

308 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Jag tänkte byta framljusen och stötfångaren för första gången, har instruktionsboken men den är ju från 80 talet och man ser inte vart en skruv sitter!!

Någon som kan berätta hur man tar bort stötfångaren och framljusen? smile
Någon speciell ordning på skruvuarna eller något jag måste tänka på?

tack på förhand.

Edit: Någon som vet en billig verkstad i stockholm som kan byta sånt? Tips?
Senast redigerat av TexaL (29 december 2010)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
29 december 2010
bil?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

308 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Honda civic -89 4 dörrars. glömde säga de big_smile

308 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
TexaL skrev:

Någon som har en aning om va de kostar att göra på verkstad? eller om det är lätt att göra det själv?

Smålänning
7 887 Inlägg
30 december 2010
TexaL skrev:
TexaL skrev:

Någon som har en aning om va de kostar att göra på verkstad? eller om det är lätt att göra det själv?

Det vet i tusan, men kan säga att det nog är billigare att göra själv, för en verkstad måste ta betalt för tiden det tar. Oftast mellan 450-700 kr/timme, och om inte allt är bolt on kan det bli många timmar.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

308 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
TexaL skrev:
TexaL skrev:

Det vet i tusan, men kan säga att det nog är billigare att göra själv, för en verkstad måste ta betalt för tiden det tar. Oftast mellan 450-700 kr/timme, och om inte allt är bolt on kan det bli många timmar.

Försökte skruva lite själv, men kommer knappt åt 2 skruvar, och de är så rostiga så att jag tror inte att jag kommer få bort dem, vad ska jag göra?

228 Inlägg
30 december 2010
testa att borra bort dom, brukar funka.

308 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Kamberg skrev:
testa att borra bort dom, brukar funka.

Kan du beskriva hur jag ska borra bort dom? ska jag borra så muttrnarna går sönder eller ska jag skruva ett litet hål så jag kan sätta in en gäng o stoppa in i en ny skruv? eller hur ska jag göra? Tack för svar!

228 Inlägg
3 januari 2011
Borra på skruvskallen om det går. ett större borr än vad själva gängan är, kanske får börja med ett mindre borr först.  får du bort skallen så brukar "spänningen" släppa o du ska förhoppningsvis kunna skruva ut skruven med en tång eller liknande.

Sök