volvo 740 glt 16 V (motorproblem)

I_hagge_I
5 december 2006 · 22 Inlägg

jag har en volvo 740 glt 16 ventilare.. har lite problem . när jag köpte den så hadde topp packningen gått.. så jag lämna in toppen på planing och renovera toppen .. och satte ihop allt den gick jävligt fint.. tills för ett tag sen börja den Ryka som faan .. inte när jag kall starta den Men när jag har kört en stund efter kallstart och den går dåligt.. och helt plötsligt sluta det ryka och gå hur bra som helst.. och det kan komma perioder så ryker den när den e varm .. och vissa dagar ryker inte alls nåt.. bara lite som alla bilar gör.. och jag kolla allting .. och gjorde komp prov.. och jag hadde 12.12.15.12 kilo och det spruta upp bensin som faan På 3 cylinder som var mest komp i .. fundera på om det e Spridaren som e nå fel på ? .. och det försvinner kylarvatten.. men jag tror att kylaren läcker lite. och jag tro inte att det e nån spricka i toppen För då borde det bubbla i expand Kälet och jag borde inte ha så bra komp i cylindrarna

Tacksam om nån kan hjälpa mej med det här ..

snigel1_6l
5 december 2006 · 6 Inlägg

vet inte men kolla kall start ventilen ? kanske hänger sig i bland. hände min kära nissan bytte spridare på den men blev inge bättre . pappa knackade på kallstartventilen sen gick killen igen som han skulle

Senast redigerat av snigel1_6l (5 december 2006)

går inte fort men fin !!!
Volkswagen transporter "DIESELN" (1992)
BMW 528 it "BENSIN" (1998)
zajja
5 december 2006 · 645 Inlägg

någon/några ventiltätning/ar som inte är riktig? kan ju bli att den får in olja i förbränningsrummen ( rykandet.. ). Det är vad jag kan komma på iaf.

//Marcus Saari
I_hagge_I
5 december 2006 · 22 Inlägg

jag byte alla ventiltätningar big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang