Akuthjälp! Audi A4 1.8t -02 felkod på knacksensor

Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

Hej! Nu är det så att jag behöver lite akuthjälp då jag fått en felkod på en knacksensor.

Koden lyder:
Knock Sensor 1 Circuit - Low Input (bank 1 or signal sensor)

Min fråga är då VILKEN av sensorerna det är, och vilken färg bank 1 sensorn har på kontakten?

Tacksam för snabba svar!

Mvh Thomas!

-hedman
5 januari 2011 · 576 Inlägg

Vad säger AUDI verkstaden!?
Är inte du mekaniker? smile

/Hedman
Volvo 940 kombi "Brölkossan" (1993)
Daewoo Kalos "Paddi Flush" (2004)
Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

Hedman82 skrev:
Vad säger AUDI verkstaden!?
Är inte du mekaniker? smile

Kollade inte felkoderna där smile
Nej, jag är plåtis ja wink

-hedman
5 januari 2011 · 576 Inlägg

Jo men plåtknackare på bilverkstad!
Jonas kan inte han lösa det!?
Om han inte kan får du säga åt han att börja plugga tyska bilar!!!!
Jobba på TOYOTA & kör tyskt smile

Testa maila nån Audi verkstad!
Hoppas du får till det?

/Hedman
Volvo 940 kombi "Brölkossan" (1993)
Daewoo Kalos "Paddi Flush" (2004)
Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

Hedman82 skrev:
Jo men plåtknackare på bilverkstad!
Jonas kan inte han lösa det!?
Om han inte kan får du säga åt han att börja plugga tyska bilar!!!!
Jobba på TOYOTA & kör tyskt smile

Testa maila nån Audi verkstad!
Hoppas du får till det?

Haha jag får göra det! ;D

Någon som kan tänka sig veta?

itouch
5 januari 2011 · 1 488 Inlägg

Du fick ingen kod på misständningar också då? Knacksensor 1 är iaf där cylinder 1/2 är, sitter trångt till vill jag minnas men inte så dyr om den pajat.

Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

itouch skrev:
Du fick ingen kod på misständningar också då? Knacksensor 1 är iaf där cylinder 1/2 är, sitter trångt till vill jag minnas men inte så dyr om den pajat.

Nej, ingen felkod på misständningar. Okej! Du kommer inte ihåg vilken färg den har på kontakten? Finns väl en grön och en blå vad jag listat ut..

Mvh Thomas

itouch
5 januari 2011 · 1 488 Inlägg

Soerensen skrev:

itouch skrev:
Du fick ingen kod på misständningar också då? Knacksensor 1 är iaf där cylinder 1/2 är, sitter trångt till vill jag minnas men inte så dyr om den pajat.

Nej, ingen felkod på misständningar. Okej! Du kommer inte ihåg vilken färg den har på kontakten? Finns väl en grön och en blå vad jag listat ut..

Mvh Thomas

Tyvärr inte, men jag har för mig färgerna var brun och grön? De sitter under insuget så lys in och kika bara. Det är inte allt för ovanligt att de lossnar och blir lösa, så börja med att kolla så båda sitter som de ska och att kablarna ser hela ut innan du handlar något.

Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

itouch skrev:

Soerensen skrev:

itouch skrev:
Du fick ingen kod på misständningar också då? Knacksensor 1 är iaf där cylinder 1/2 är, sitter trångt till vill jag minnas men inte så dyr om den pajat.

Nej, ingen felkod på misständningar. Okej! Du kommer inte ihåg vilken färg den har på kontakten? Finns väl en grön och en blå vad jag listat ut..

Mvh Thomas

Tyvärr inte, men jag har för mig färgerna var brun och grön? De sitter under insuget så lys in och kika bara. Det är inte allt för ovanligt att de lossnar och blir lösa, så börja med att kolla så båda sitter som de ska och att kablarna ser hela ut innan du handlar något.

Var ut och kikade nu! Sensorn med BLÅ kontakt sitter "bak" på motorn mot torpeden, och GRÖN kontakt "fram" på motorn mot fronten. Så från vilket håll räknar man cyl på dessa spisar? smile

itouch
5 januari 2011 · 1 488 Inlägg

den gröna är bank1 isåfall, kände du om någon satt lite löst?

Soerensen Hatavägsalt.nu
5 januari 2011 · 33 Inlägg

itouch skrev:
den gröna är bank1 isåfall, kände du om någon satt lite löst?

Nej dom verkar sitta smile Men nu vet jag iallafall och får tacka för svaren! Tack så mycket! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang