Elhissen på passagerardörren slutade plötsligt fungera!

mattiaselmq
5 januari 2011 · 29 Inlägg

Tjena!

Tänkte höra om någon här vet vad det kan vara för fel på min elhiss?
Var ute och åkte bara som vanligt, " vevade " ner rutan och det gick helt utan problem. Sen när jag skulle ta upp den igen så funkade det inte.

Det går fortfarande att ha ner rutan, men inte upp. :S vad kan det vara för fel? är det fönstermotorn som har pajjat?

Bilen är en Volvo v70 -98 GLT




Mvh Mattias

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att sitta i baren :)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
5 januari 2011 · 1 004 Inlägg

Klassiskt fel på x70 modellerna. Förmodligen är det knappsatsen som är boven. Brukar ärga i kontakytorna efter att det kommit fukt i dom. har någon tidigare ägare kört med rutan en aning öppen i blött väder eller om det är dagg på bilen så rinner det ner från taket och droppar rakt ner i knappsatsen med ärg som följd..

Plocka ur knappsatsen och plocka isär den å gör rent, samt spraya på lite elektronikspray/olja så kan det funka.
finns annars å köpa ny sats för ca 700..

Senast redigerat av kastintegrusivevhus (5 januari 2011)

"My drinkingteam has a racingproblem"
mattiaselmq
5 januari 2011 · 29 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Klassiskt fel på x70 modellerna. Förmodligen är det knappsatsen som är boven. Brukar ärga i kontakytorna efter att det kommit fukt i dom. har någon tidigare ägare kört med rutan en aning öppen i blött väder eller om det är dagg på bilen så rinner det ner från taket och droppar rakt ner i knappsatsen med ärg som följd..

Plocka ur knappsatsen och plocka isär den å gör rent, samt spraya på lite elektronikspray/olja så kan det funka.
finns annars å köpa ny sats för ca 700..

Tack så mkt smile drar iväg till garaget direkt och kikar på det där smile

Någon annan som har någon idé också?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att sitta i baren :)
BiddarN
9 januari 2011 · 150 Inlägg

Hände likadant på min v70. Fast jag kan dra ner rutan men inte upp den. Hur får man ut knappsatsen?

BMW 530D (2000)
mattiaselmq
9 januari 2011 · 29 Inlägg

BiddarN skrev:
Hände likadant på min v70. Fast jag kan dra ner rutan men inte upp den. Hur får man ut knappsatsen?

mitt är lagat nu smile

skruva ut " panelen " på dörren, sen slår du lite på knappsatsen inifrån och ut smile

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att sitta i baren :)
BiddarN
9 januari 2011 · 150 Inlägg

Okey tack så mycket smile

BMW 530D (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang