Motorn börjar ge sig? Lexus is200

mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

caromania skrev:
Kan du inte berätta vad problemet var? Det är ju bra för framtiden.

Troligtvis va de en bult på extraktorröret som va lös, så har skruvat åt den o även låtit en expert på supra kollat på den, fick veta att jag har samma block som en supra vilket kom som en rolig överraskning smile
men svårt o testa när de är halt på vägarna riktigt hur den drar på dom högre varven då de spinner

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
ekelund88
9 januari 2011 · 2 656 Inlägg

mackehaal skrev:

caromania skrev:
Kan du inte berätta vad problemet var? Det är ju bra för framtiden.

Troligtvis va de en bult på extraktorröret som va lös, så har skruvat åt den o även låtit en expert på supra kollat på den, fick veta att jag har samma block som en supra vilket kom som en rolig överraskning smile
men svårt o testa när de är halt på vägarna riktigt hur den drar på dom högre varven då de spinner

din motor har ingenlikhet med en 2jz förutom att den är 6 cyl

Mitsuhini
9 januari 2011 · 337 Inlägg

Nu vet jag inte varför du är otrevlig då jag inte anklagat dig för något. min "spydiga kommentar" var mer utformad som en fråga. vi har ingen aning om vem du är eller hur mycket du kan om bilar så därför kanske det uppkommer "amatörmässiga" frågor som du enkelt kan lägga ett kort trevligt svar på.

ang din motor som är OT nu men jag fann intressant så ligger det till såhär:

2.0 L 1G-FE I6 (AS200/IS200)
2.0 L 3S-GE I4 (RS200)
3.0 L 2JZ-GE I6 (AS300/IS300)

alltså har du inte samma block som i supran.

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

Mitsuhini skrev:
Nu vet jag inte varför du är otrevlig då jag inte anklagat dig för något. min "spydiga kommentar" var mer utformad som en fråga. vi har ingen aning om vem du är eller hur mycket du kan om bilar så därför kanske det uppkommer "amatörmässiga" frågor som du enkelt kan lägga ett kort trevligt svar på.

ang din motor som är OT nu men jag fann intressant så ligger det till såhär:

2.0 L 1G-FE I6 (AS200/IS200)
2.0 L 3S-GE I4 (RS200)
3.0 L 2JZ-GE I6 (AS300/IS300)

alltså har du inte samma block som i supran.

Jag va inte otrevlig, men jag orkar inte med folk som snackar skit om delar man sätter i sin bil pga av motorstorlek.

angående Motor så har du en del rätt, jag trodde exakt som du som den listan visar du skrev. MEN killen jag snacka med är GUD på just Supra, han kan allt om dom, kommer inte ihåg hans namn just nu men aa. Han sa detta men jag trodde han inte för jag sa att de är is300 som har supra blocket men han sa att de har även is200, så han kollade på min motor o mkt riktigt hade han rätt, de står till och med 2jz på blocket. 1G-FE är lillebror till 2JZ-GE men det är samma block.

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
jocke_gronberg
9 januari 2011 · 4 586 Inlägg

mackehaal skrev:
Kan här med säga så här! jag DE ÄR INGET FEL O HA EN SINTER på en 155 HK bil! den är väl inte lika lättkörd som en original men va fan! man har ju den för den ska hålla! o Du som tror att min körstil skulle bränna den! jag är ingen gubbe på 80 bast som slirar på kopplingen! kom inte med spydiga kommentarer! de hör hemma bland moppepojkar! Anledning till att jag satte denna koppling ä för jag ska kompressormata den o då vill jag fan inte ha en originalkoppling som inte pallar med sen!
O jag fråga inte här om min koppling! men jag har troligtvis löst mitt problem så.

ta och lunga ner dig ett par kilo

Finns även väldigt bra organisk lameller som står pall för effekten

Vi på garaget kan inte gissa att du ska kompressormata ifall du inte skriver det

Senast redigerat av jocke_gronberg (9 januari 2011)

johnny blade
9 januari 2011 · 269 Inlägg

mackehaal skrev:

Mitsuhini skrev:
Nu vet jag inte varför du är otrevlig då jag inte anklagat dig för något. min "spydiga kommentar" var mer utformad som en fråga. vi har ingen aning om vem du är eller hur mycket du kan om bilar så därför kanske det uppkommer "amatörmässiga" frågor som du enkelt kan lägga ett kort trevligt svar på.

ang din motor som är OT nu men jag fann intressant så ligger det till såhär:

2.0 L 1G-FE I6 (AS200/IS200)
2.0 L 3S-GE I4 (RS200)
3.0 L 2JZ-GE I6 (AS300/IS300)

alltså har du inte samma block som i supran.

Jag va inte otrevlig, men jag orkar inte med folk som snackar skit om delar man sätter i sin bil pga av motorstorlek.

angående Motor så har du en del rätt, jag trodde exakt som du som den listan visar du skrev. MEN killen jag snacka med är GUD på just Supra, han kan allt om dom, kommer inte ihåg hans namn just nu men aa. Han sa detta men jag trodde han inte för jag sa att de är is300 som har supra blocket men han sa att de har även is200, så han kollade på min motor o mkt riktigt hade han rätt, de står till och med 2jz på blocket. 1G-FE är lillebror till 2JZ-GE men det är samma block.

Nej,det är inte samma block.1G är inte lillebror till 2JZ.
Man hittar ditt block i Supra ja, men då är det Supra MKII(Celica supra) och MKIII i Japan.(GA61 och GA70).

mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

johnny blade skrev:

mackehaal skrev:

Mitsuhini skrev:
Nu vet jag inte varför du är otrevlig då jag inte anklagat dig för något. min "spydiga kommentar" var mer utformad som en fråga. vi har ingen aning om vem du är eller hur mycket du kan om bilar så därför kanske det uppkommer "amatörmässiga" frågor som du enkelt kan lägga ett kort trevligt svar på.

ang din motor som är OT nu men jag fann intressant så ligger det till såhär:

2.0 L 1G-FE I6 (AS200/IS200)
2.0 L 3S-GE I4 (RS200)
3.0 L 2JZ-GE I6 (AS300/IS300)

alltså har du inte samma block som i supran.

Jag va inte otrevlig, men jag orkar inte med folk som snackar skit om delar man sätter i sin bil pga av motorstorlek.

angående Motor så har du en del rätt, jag trodde exakt som du som den listan visar du skrev. MEN killen jag snacka med är GUD på just Supra, han kan allt om dom, kommer inte ihåg hans namn just nu men aa. Han sa detta men jag trodde han inte för jag sa att de är is300 som har supra blocket men han sa att de har även is200, så han kollade på min motor o mkt riktigt hade han rätt, de står till och med 2jz på blocket. 1G-FE är lillebror till 2JZ-GE men det är samma block.

Nej,det är inte samma block.1G är inte lillebror till 2JZ.
Man hittar ditt block i Supra ja, men då är det Supra MKII(Celica supra) och MKIII i Japan.(GA61 och GA70).

Okej men varför står de då 2JZ på mitt block ?
O varför säger en kille som kan allt om supra detta till mig?

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
wofflan- Gear Heads Göteborg
9 januari 2011 · 156 Inlägg

Väldigt mycket O/T här om problemet är löst är det väl inget att bråka om mera..

Mitsuhini
9 januari 2011 · 337 Inlägg

mackehaal skrev:
O varför säger en kille som kan allt om supra detta till mig?

du får självklart tro vad du vill och lita på killar som kan allt (men du vet inte ens namnet på honom?)
och jag har faktiskt själv ingen aning om detta  så därför försöker jag leta jag reda på fakta innan jag går in i en sådan diskussion.

kan han allt om lexus modeller också? det är en hel liter i skillnad på cylindervolym mellan dessa block så det vore ju ganska konstigt tycker jag. logiskt sett? eller vad tycker du själv? Det är ju toyota som tillverkar lexus så det är ju inte konstigt att det sitter samma prylar i deras bilar.

självklart har vi hamnat helt OT men om skaparen kunde ändra topic till "lexus is200" så kan vi fortsätta leta fakta smile jag gillar både lexus o supra så jag e påtongue

tråkigt bara att du tolkar våra inlägg som anklagelser eller påhopp. du verkar aldrig fått haft den gröna spaden... självklart får du har sinterkoppling i din bil om du vill. det är din bil och du som kör men sen att vi inte skulle göra samma sak om vi var i din sits får vi väl diskutera?

Mitsubishi 3000GT VR4/TT "Mitsuhini" (1993)
mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

Mitsuhini skrev:

mackehaal skrev:
O varför säger en kille som kan allt om supra detta till mig?

du får självklart tro vad du vill och lita på killar som kan allt (men du vet inte ens namnet på honom?)
och jag har faktiskt själv ingen aning om detta  så därför försöker jag leta jag reda på fakta innan jag går in i en sådan diskussion.

kan han allt om lexus modeller också? det är en hel liter i skillnad på cylindervolym mellan dessa block så det vore ju ganska konstigt tycker jag. logiskt sett? eller vad tycker du själv? Det är ju toyota som tillverkar lexus så det är ju inte konstigt att det sitter samma prylar i deras bilar.

självklart har vi hamnat helt OT men om skaparen kunde ändra topic till "lexus is200" så kan vi fortsätta leta fakta smile jag gillar både lexus o supra så jag e påtongue

tråkigt bara att du tolkar våra inlägg som anklagelser eller påhopp. du verkar aldrig fått haft den gröna spaden... självklart får du har sinterkoppling i din bil om du vill. det är din bil och du som kör men sen att vi inte skulle göra samma sak om vi var i din sits får vi väl diskutera?

Jag kom på va han heter nu o har heter här på garaget Mickeandersson
visst de skiljer ju i storlek i volym på dom tongue men de är i grunden samma block.

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
PLindblom
9 januari 2011 · 1 200 Inlägg

Var på blocket står det 2JZ? Jag har en 1G-FE i garaget som jag allt vill hävda att den definitivt inte är lik en 2JZ-motor. Som du nämnde tidigare delar däremot IS300 motor med de senare årsmodellerna av Supra MKIV N/A (Med VVT-i).

Edit:
https://www1.garaget.org/archive/40/39955/56311/56311-1635155.jpg

Senast redigerat av Minister (9 januari 2011)

mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

Minister skrev:
Var på blocket står det 2JZ? Jag har en 1G-FE i garaget som jag allt vill hävda att den definitivt inte är lik en 2JZ-motor. Som du nämnde tidigare delar däremot IS300 motor med de senare årsmodellerna av Supra MKIV N/A (Med VVT-i).

Edit:
http://www1.garaget.org/archive/40/3995 … 635155.jpg

Patrik, jag såg de inte själv, men han lös ner på blocker där fram o sa aa där står de till o med, så jag vet ju bara va han sa till mig, o suprer har killen stenkoll på

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
ekelund88
9 januari 2011 · 2 656 Inlägg

mackehaal skrev:

Minister skrev:
Var på blocket står det 2JZ? Jag har en 1G-FE i garaget som jag allt vill hävda att den definitivt inte är lik en 2JZ-motor. Som du nämnde tidigare delar däremot IS300 motor med de senare årsmodellerna av Supra MKIV N/A (Med VVT-i).

Edit:
http://www1.garaget.org/archive/40/3995 … 635155.jpg

Patrik, jag såg de inte själv, men han lös ner på blocker där fram o sa aa där står de till o med, så jag vet ju bara va han sa till mig, o suprer har killen stenkoll på

tydligen inte smile är ju inte samma block ens

mackehaal
9 januari 2011 · 102 Inlägg

ekelund88 skrev:

mackehaal skrev:

Minister skrev:
Var på blocket står det 2JZ? Jag har en 1G-FE i garaget som jag allt vill hävda att den definitivt inte är lik en 2JZ-motor. Som du nämnde tidigare delar däremot IS300 motor med de senare årsmodellerna av Supra MKIV N/A (Med VVT-i).

Edit:
http://www1.garaget.org/archive/40/3995 … 635155.jpg

Patrik, jag såg de inte själv, men han lös ner på blocker där fram o sa aa där står de till o med, så jag vet ju bara va han sa till mig, o suprer har killen stenkoll på

tydligen inte smile är ju inte samma block ens

Jag ska kolla om jag kan hitta de han såg o ta bild på det!

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
ekelund88
9 januari 2011 · 2 656 Inlägg

mackehaal skrev:

ekelund88 skrev:

mackehaal skrev:

Patrik, jag såg de inte själv, men han lös ner på blocker där fram o sa aa där står de till o med, så jag vet ju bara va han sa till mig, o suprer har killen stenkoll på

tydligen inte smile är ju inte samma block ens

Jag ska kolla om jag kan hitta de han såg o ta bild på det!

do it smile

Hybriden
9 januari 2011 · 677 Inlägg

mackehaal skrev:

ekelund88 skrev:

mackehaal skrev:

Patrik, jag såg de inte själv, men han lös ner på blocker där fram o sa aa där står de till o med, så jag vet ju bara va han sa till mig, o suprer har killen stenkoll på

tydligen inte smile är ju inte samma block ens

Jag ska kolla om jag kan hitta de han såg o ta bild på det!

Seriöst? din expert inom supra? antingen hörde du fel eller så har du den första ls200 men 2jz blocket!..

Vilken supra har denna kille? sen slirar du med sinter eldar du inte vara den utan svänghjulet också!, jag vet köerna i stan o tro mig du måste slira för att klara av dem. ( om du nu inte studsar fram )
155 hk + sinter = bad hoppas svänghjulet klarar sig innan du kompressor matar bilen . Skulle aldrig köra sinter som bruksbil sliter för mycket. Det är AV eller PÅ.

mackehaal
10 januari 2011 · 102 Inlägg

Bergkuist skrev:

mackehaal skrev:

ekelund88 skrev:

tydligen inte smile är ju inte samma block ens

Jag ska kolla om jag kan hitta de han såg o ta bild på det!

Seriöst? din expert inom supra? antingen hörde du fel eller så har du den första ls200 men 2jz blocket!..

Vilken supra har denna kille? sen slirar du med sinter eldar du inte vara den utan svänghjulet också!, jag vet köerna i stan o tro mig du måste slira för att klara av dem. ( om du nu inte studsar fram )
155 hk + sinter = bad hoppas svänghjulet klarar sig innan du kompressor matar bilen . Skulle aldrig köra sinter som bruksbil sliter för mycket. Det är AV eller PÅ.

Jag kör väldigt sällan i köer! samt jag "studsar" fram för inte slira! då jag vet att sinter rycker med sig mkt mer när den går sönder! jag satte dit sinter för jag skulle kompressormata o passade på när jag ändå behövde byta för slippa kostnaderna 2 gånger.

Jag ska se va de va han läste på blocket, jag kan mkt möjligt hört fel men han sa att jag har samma vatten pump o grejer som han har i sin supra. men de är ju inte så konstigt att de är de för dom gör ju inte nya saker till varje bil..
Men jag återkommer med Bild om jag lyckas hitta det

MrCap Jönköping
Lexus IS200 "Woffle" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang