Rost lagning. Behöver hjälp för att få det bra.

LIVINL0UD
5 december 2006 · 1 582 Inlägg

Tjena smile

Hehe ok vad bra då, ne jag uteslös på direkt angående att svetsa där big_smile
Fast jag har tipsat polaren om nästan samma,  jag tyckte att han först skulle slipa och sedan ta en en aluminium burk och använda det samt glasfiber nät över det för att det ska bli stabilt, sedan självklart glasfiber spaclek och resten big_smilebig_smile

Mvh Pappi

vw_performance Greve
5 december 2006 · 1 058 Inlägg

plocka loss tank röret? eller hela tanken för den delen..

PoLoud =D
LIVINL0UD
5 december 2006 · 1 582 Inlägg

Nja det är alldeles för mycket jobb tycker jag för en sådan sak, tror det går lika bra att göra det så som jag skrev smile

Sandman
6 december 2006 · 873 Inlägg

Beror ju lite på vad det är för bil och vad bilen ska användas till.

Är det en brukshäck fungerar det väl.
Se bara till att skrapa bort all rost som finns så att det inte börjar rosta direkt igen, sätt gärna någon rostätare på det.
Sedan fungerar det nog att sniklaga som du föreslår så att man kan fortsätta köra åket några år till.

Men är det en bil som man vill köra i många år och det är renovering som är på gång hade jag helt klart plockat bort påfyllningsröret och svetsat.
Ev hela tanken som ww_performance föreslog.

Ska det göras ordentligt ska det göras ordentligt.

Don't get mad, get even.
LIVINL0UD
6 december 2006 · 1 582 Inlägg

Jo sant som du säger smile men det märks hur det blir, som sagt så ska de fixas till våren/sommaren så då gör man nog det ordentligt så att det håller i många år. Mvh Pappi

Bi0HaZZarD Speed FMK
7 december 2006 · 849 Inlägg

Om det nu är så att jag kapar av en del av plåten på dörren på bilen. hur gör jag enklast för att få det snyggt? någon som har bilder eller kan förklara bra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang