HJÄLP!!! S40 högtalare

Fille9111111
9 januari 2011 · 49 Inlägg

big-jepp skrev:

Fille9111111 skrev:

ChriZtoffer skrev:
Om du prompt ska driva allt med stereon så blir det ett 3-vägs kit fram, annars blir stereon överbelastad. Tips på system du skulle kunna köra är: Dls X-SC63 fram och Dls X-CB25 bak, eller så Hertz ESK 163L fram och Hertz ECX 130 bak. Du bör dock skicka på ett steg på framsystemet snarast möjligt då det kommer göra STOR skillnad!

Okej nice tack för tipsen ska kolla in det mer noga! Men vad innebär 2 vägs kit o 3 vägs kit o allt sånt?
Varför blir stereon överbelastad av 2 vägs kit fram eller alltså varför just 3 vägs?

Men vad innebär 2 vägs kit o 3 vägs kit

2-vägshögtalare består av två element, en för bas/mellanregister och en för diskant medans en 3-vägshögtalare består av tre element, en för bas, en för mellanregister och en för diskant.

Okej, men min stereo skulle klara 3vägs kit? Har en pioneer deh5200 om ja inte nämnt det

big-jepp
9 januari 2011 · 3 187 Inlägg

Fille9111111 skrev:

big-jepp skrev:

Fille9111111 skrev:

Okej nice tack för tipsen ska kolla in det mer noga! Men vad innebär 2 vägs kit o 3 vägs kit o allt sånt?
Varför blir stereon överbelastad av 2 vägs kit fram eller alltså varför just 3 vägs?

Men vad innebär 2 vägs kit o 3 vägs kit

2-vägshögtalare består av två element, en för bas/mellanregister och en för diskant medans en 3-vägshögtalare består av tre element, en för bas, en för mellanregister och en för diskant.

Okej, men min stereo skulle klara 3vägs kit? Har en pioneer deh5200 om ja inte nämnt det

ja, precis som criztoffer skriver=)

Honda civic "civicen" (1993)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Din stereo klarar att driva både 2-vägs och 3-vägs kit, men inte två parallellkopplade högtalare per sida. Du kan alltså inte ha både koaxialer på brädan och i dörrarna eller nåt sånt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Fille9111111
9 januari 2011 · 49 Inlägg

big-jepp skrev:

Fille9111111 skrev:

big-jepp skrev:

Men vad innebär 2 vägs kit o 3 vägs kit

2-vägshögtalare består av två element, en för bas/mellanregister och en för diskant medans en 3-vägshögtalare består av tre element, en för bas, en för mellanregister och en för diskant.

Okej, men min stereo skulle klara 3vägs kit? Har en pioneer deh5200 om ja inte nämnt det

ja, precis som criztoffer skriver=)

Låter skitbra ju!
Hur mycket jobb i sig är det att byta högtalare? vet att gallret måste bort och man ska ta ur de gamla o i med de nya. Men tänkte med alla kablar och sånt. Måste man dra några kablar isåfall vilka och var till var för när ja kollar på en av länkarna så är det nåt paket med kablar i bakgrunden på bilden?

Fille9111111
9 januari 2011 · 49 Inlägg

Edit: tips på högtalare i brädan fram då? 4" alltså

big-jepp
9 januari 2011 · 3 187 Inlägg

Fille9111111 skrev:
Edit: tips på högtalare i brädan fram då? 4" alltså

http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=163

det innehåller ju allting du behöver, inge svårt att koppla in heller.

Honda civic "civicen" (1993)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 januari 2011 · 8 744 Inlägg

Har du kollat länkarna jag skickade? I 3-vägs kiten är det högtalare för dörr (fast juste, är ju 6,5", passar inte i din bil nej...) och 4" samt diskant.

Alternativet då är 5,25" midbasar till dörrarna och separata 4" till brädan, men då måste du driva midbasarna på steg eller så får du strunta i högtalare bak.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Fille9111111
10 januari 2011 · 49 Inlägg

sorry va lite snabb i svaret där,
aa okej då vet jag! tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang