Saab 9-5 -00, kupéfläkt ur funktion... HJÄLP!

mrsloppy
25 januari 2006 · 1 Inlägg

Fläkten har slängt in handduken. För ett par veckor sedan "slog" det i fläkten. Men i regel slutade det efter ett tag och fläkten fungerade som vanligt. Men nu har den som sagt lagt av helt och hållet... Härav undrar jag då om det finns något man själv skulle kunna göra åt det.

Tacksam för svar!

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
25 januari 2006 · 1 781 Inlägg

låter som om det är fläckten som har laggt av haha nej nu driver jag med dig :p nä men vad har du för bil och hur gammal är den?
du skulle ju kunna kolla så om den får ström.. är inte så där jätte hajj på de där området... men kolla de och sedan kasnke köpa en ny fläkt?
rätta mig om jag har fel:S

Team Insane Racing
Drönirettab
25 januari 2006 · 21 761 Inlägg

Malm3n skrev:
låter som om det är fläckten som har laggt av haha nej nu driver jag med dig :p nä men vad har du för bil och hur gammal är den?

Men det står ju i rubriken.

Jag skulle nog höra med en Saabverkstad vad de tror och få kostnadsförslag.

Senast redigerat av Drönirettab (25 januari 2006)

Redbull Moderator+
26 januari 2006 · 1 081 Inlägg

Tryck in "off" och "auto" på accn så gör du en kalibrering. Efter det får du upp till vänster antal felkoden (om det finns några) och till höger vilken/vilka.

Här har du vad felkoderna betyder.
http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm

Sedan är det lite lättare att spekulera i vad felet kan vara och hur man ska åtgärda det.

(flyttar denna tråden till "bilstereo och elektronik" också.)

mvh

Vem jag?
Ronnedal
11 januari 2011 · 1 Inlägg

Hittade denna tråd då jag har en Saab 9-5 kombi från -99. Har problem med att fläkten ibland startar och ibland inte. Kan inte se nåt samband mellan när det startar och inte. Problemet började nu i vinter när det var som kallast. Testade det som Redbull tipsade om i den här tråden. Att hålla nere Auto+Off för att se felkod. Den visar alltid en nolla så det verkar inte vara nåt fel på klimatanläggningen. Fick tips av en kompis att det kunde vara ett relä som behöver bytas. Kollade i relä-lådan under huven och hittade 3st som har med fläkten att göra. Ska man testa att byta allihop? Eller är det motorn till fläkten som behöver bytas?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang