Opel Calibra Turbo 4x4 Köpråd!?

poont
12 januari 2011 · 183 Inlägg

Hejsan.

Går i bytes vägar mot min 9000 aero.
Jag har fått svar av en som vill byta mot sin Opel Calibra turbo 4x4.
17,8k mil.
Helt orginal.
Ej ungdomskörd/sönderkörd (som han säger )
Import.
Rostfri.
Nu till saken.
Killen vet inte vart/vad han har gjort av sig sina service papper och kvitton(besiktningsproto osv)
Och sedan är 18k mil servicen på ingång. Kamremsbyte osv.
Tänkte höra om ni har några tips hur man ska göra? jag är sugen på den då jag behöver en vinterbil nu, och 4x4 + turbo blir väl ganska Bra? aeron är ingen idé att ta ut, tror jag plogar bättre än plogbilen med den^^

Hur skulle ni göra, det är ju lite svårt ang papper och service då de ska vara känsliga?

MVH

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
poont
12 januari 2011 · 183 Inlägg

nån som kan säga nått? sad

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Hybriden
12 januari 2011 · 677 Inlägg

SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

poont
12 januari 2011 · 183 Inlägg

Bergkuist skrev:
SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

Har gjort det, finns inget i samma sits som  jag.. läst om deras 4x4 också.. så lutar nog att jag skiter i det smile

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Kibil
12 januari 2011 · 552 Inlägg

Behåll Saaben lätt. Jag tror du kommer sakna trycket i en väl vårdad aero...

Rawad C20LET
12 januari 2011 · 1 041 Inlägg

Bergkuist skrev:
SÖK!!!!

sen calibras 4x4 suger....är inte riktig 4x4

hmm har du ägt calibra turbo 4x4 o haft problem med eller skriver du bara va andra har sagt tongue

Senast redigerat av Rawad (12 januari 2011)

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Rawad C20LET
13 januari 2011 · 1 041 Inlägg

om du frågar mig så struntar jag faktiskt i om bilen har papper eller ej för man får stämpel för nån hundring på sin service bok även om bilen inte har survats på verksta så jag skulle kika på bilens skick, kolla rost är vanligt vid bak fjäderna samt sido balken det är det enda problemet med calibror o när det snackas om dålig fyhjulsdrift så kan man göra en hel del med dessa låder med olika satser med uppgraderingar samt förstärkningar o även om du har en trasig fördelingslåda så kostar de mellan 2500-5000 k begagnade o fungerande.
calibra turbo 4x4 är en bra rolig bil tycker jag

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
Team_Dark Garage Mupp
13 januari 2011 · 128 Inlägg

beror helt på skicket på bilen. finns dom som är riktigt dåliga. se till att de driver på alla hjul. fördelarlådan klarar ingen effekt ändring.
Men får du tag på ett bra ex så är det en väldigt rolig och skön bil att köra

Volvo V70 "T5" (2005)
TurbOla Reservdansk
13 januari 2011 · 6 271 Inlägg

Fördelningslådan klarar väl av att fördela ut drygt 90Nm till bakhjulen?
Vilket inte är så mycket.


Men som sagt, så finns det otroliga mängder ombyggnadssatser till fördelningslådan, låsta lameller bl.a.
Men det äter ju istället fördelningslåda. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Rawad C20LET
13 januari 2011 · 1 041 Inlägg

TurbOla skrev:
Fördelningslådan klarar väl av att fördela ut drygt 90Nm till bakhjulen?
Vilket inte är så mycket.


Men som sagt, så finns det otroliga mängder ombyggnadssatser till fördelningslådan, låsta lameller bl.a.
Men det äter ju istället fördelningslåda. tongue

finns satser upp till 400nm men bästa valet säger de 180-240nm jag har 300nm på min o det återstår att se hur det går under sommaren

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
poont
13 januari 2011 · 183 Inlägg

hm.. aa ska tänka lite, Det blir nog att försätta ha bilen i orginal skicket isf först och främst för priset när man säljer den igen, sen har jag inte lust att skruva/skicka iväg den smile en hållbar och rolig brukis nu under vintern.

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang