Passat -99 problem med inner belysning

Fjelkner Vilsen Skåning
15 maj 2010 · 6 Inlägg

Hej,

har ett problem med inner belysningen på bilen den vill inte tändas hur man än gör, har kollat säkringar dörrkontakter och att det går el till säkringen. Misstänker att det är relät till timern på innerbelysningen eller vad man ska säga..

är det någon som vet var detta relät sitter?? eller om det kan vara ngt annat som strular?

är relä placeringen beroende på vilken motor man har så är det en ahl motor. men det skadar ju inte att titta där den sitter på liknande passater..


tack på för hand // Henrik

"Bland dom snabbaste i världen på att koka snabbmakaroner"
silver88
7 december 2010 · 68 Inlägg

Har samma problem, innerbelysning (tak och dörrar) slås ej på vid dörröppning eller vid "manuell" påslagning, vet dock ej vad felet är, har bytt glödlampor och säkringar utan resultat, brytare till dörrarna verkar iaf fungera som dom ska, dock fungerar all annan el...

jijson
19 januari 2011 · 24 Inlägg

Lyfter tråden, har någon av er kommit på detta felet? Fick samma problem. Säkringarna och lampor är hela.

silver88
19 januari 2011 · 68 Inlägg

inte hittat felet (förutom att det fortfarande vägrar lysa), men kan tillägga att den ger inga felkoder som kan kopplas direkt till problemet om man läser av den...

Mr_Aira Mr_Aira
19 januari 2011 · 105 Inlägg

sitter ett komfortstyrdon under förar stolen/pedalerna var kablar som var av i min.
hela säkringar och ingen innerbelysning. kolla där till att börja med smile

Volvo 940 FTT "Busen" (1995)
jijson
19 januari 2011 · 24 Inlägg

Ja precis, letade vidare efter jag skrev. Skumma elfel kan det ofta vara "Comfort Control Module" tydligen smile
Kan dela med mig av en bra guide: http://www.headfuzz.co.uk/?q=vw_ccm (Engelsk guide, står att den sitter på passagerarsidan. Men sitter på förarsidan)

jijson
19 januari 2011 · 24 Inlägg

åh fan menar du det? tänkte förtydliga det ytterligare men tyckte inte det behövdes. Bevisligen behövdes det.
Det jag menade var att det kan bli förvirrande när man läser det.

Cableguy Lindén
19 januari 2011 · 122 Inlägg

Det är väldigt sällan att komfortmodulen går sönder men där emot nästan alltid kabelfel.

Ta loss plasten innanför dörren, fotstödet och lyft upp golvmattan, där går kabelhärvan, slit upp den och skär bort tejpen och syna kablarna.

Dom har gjort en liten miss när dom byggde dessa bilar genom att ha oisolerade skarvar mitt i kabelhärvan och det blir inget vidare med vatten från skorna. Det sitter ett antal skarvar där kolla alla slit och dra lite, det brukar vara helt grönoxiderat så det syns smile

Bara att klippa av och skarva ihopp dom igen sen ska det nog funka igen.

MVH Tommy

Senast redigerat av Cableguy (19 januari 2011)

Volvo 965 D5 "250hk 550nm" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang