Ljudproblem!

Sebbelundin
21 januari 2011 · 6 Inlägg

Tja alla ljudfrälsta. Har ett problem jag behöver hjälp med.
Är så att min bas lägger av och steget går in i protect. Detta händer slumpmässigt, dvs olika volymer, tider osv. Tex, kan lyssna på relativt låg volym då baslådan knappt jobbar eller full flås och duktigt med bas. Närsomhelst kan den bryta. Då går det inte att starta baslådan på några minuter.

Har felsökt på följande vis.
Bytt nästan alla kablar
Bytt jordpunkt antal gånger samt jordat rakt på batteri
Bytt batteri 2 gånger. (55Ah va i klenaste lagret smile) Nu sitter där ett nästintill nytt 95Ah
Mätt generatorn
Provat med annan baslåda samt steg
Kopplat bort kondensatorn

Kommer inte på mer att testa. Den lokala ljudbutiken verkar inte ha så stor koll då enda svaret jag kunde få där va att det ska funka. hmm
Nu hoppas jag få lite ideer här istället. Hoppas nån kan lista ut vad det kan vara för fel.

Ljudet är

Soundstorm CR2400.2 Steg
Kicker L5 2x2ohm Bas
Keenwood Kdc-W5141UAY Stereo
System One 0.5F Kondis


Hoppas på svar.
Sebbe

ekelund88
21 januari 2011 · 2 656 Inlägg

Sebbelundin skrev:
Tja alla ljudfrälsta. Har ett problem jag behöver hjälp med.
Är så att min bas lägger av och steget går in i protect. Detta händer slumpmässigt, dvs olika volymer, tider osv. Tex, kan lyssna på relativt låg volym då baslådan knappt jobbar eller full flås och duktigt med bas. Närsomhelst kan den bryta. Då går det inte att starta baslådan på några minuter.

Har felsökt på följande vis.
Bytt nästan alla kablar
Bytt jordpunkt antal gånger samt jordat rakt på batteri
Bytt batteri 2 gånger. (55Ah va i klenaste lagret smile) Nu sitter där ett nästintill nytt 95Ah
Mätt generatorn
Provat med annan baslåda samt steg
Kopplat bort kondensatorn

Kommer inte på mer att testa. Den lokala ljudbutiken verkar inte ha så stor koll då enda svaret jag kunde få där va att det ska funka. hmm
Nu hoppas jag få lite ideer här istället. Hoppas nån kan lista ut vad det kan vara för fel.

Ljudet är

Soundstorm CR2400.2 Steg
Kicker L5 2x2ohm Bas
Keenwood Kdc-W5141UAY Stereo
System One 0.5F Kondis


Hoppas på svar.
Sebbe

har du provat ditt steg i nånbil där du vet strömmatning och såvidare är okej ? var har du för säkring på kablaget ?

Sebbelundin
21 januari 2011 · 6 Inlägg

Provat i polarens bil och det funka där. Sitter en 80A om jag inte missminner mig.

ekelund88
21 januari 2011 · 2 656 Inlägg

Sebbelundin skrev:
Provat i polarens bil och det funka där. Sitter en 80A om jag inte missminner mig.

vilken sort har du ? provat att byta?

BJonsson
21 januari 2011 · 4 074 Inlägg

Sebbelundin skrev:
Tja alla ljudfrälsta. Har ett problem jag behöver hjälp med.
Är så att min bas lägger av och steget går in i protect. Detta händer slumpmässigt, dvs olika volymer, tider osv. Tex, kan lyssna på relativt låg volym då baslådan knappt jobbar eller full flås och duktigt med bas. Närsomhelst kan den bryta. Då går det inte att starta baslådan på några minuter.

Har felsökt på följande vis.
Bytt nästan alla kablar
Bytt jordpunkt antal gånger samt jordat rakt på batteri
Bytt batteri 2 gånger. (55Ah va i klenaste lagret smile) Nu sitter där ett nästintill nytt 95Ah
Mätt generatorn
Provat med annan baslåda samt steg
Kopplat bort kondensatorn

Kommer inte på mer att testa. Den lokala ljudbutiken verkar inte ha så stor koll då enda svaret jag kunde få där va att det ska funka. hmm
Nu hoppas jag få lite ideer här istället. Hoppas nån kan lista ut vad det kan vara för fel.

Ljudet är

Soundstorm CR2400.2 Steg
Kicker L5 2x2ohm Bas
Keenwood Kdc-W5141UAY Stereo
System One 0.5F Kondis


Hoppas på svar.
Sebbe

Hmm.... prova att sätta remoten direkt på + på steget och spela och kolla om det funkar då!
kan låta konstigt men en polare hade samma problem...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Hamilton
21 januari 2011 · 8 873 Inlägg

§3 Rubriksanvisningar
Låser och ber dig åtekomma med en informativt och beskrivande rubrik.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang