hmm tack, ser ut att vara kopplad på inloppsröret mellan luftmassemätaren och turbon ! men vad kan den göra för nytta där? eller så går den bara förbi brevid.
ohjelm skrev: men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?
då ska du inte använda den...låt den vara som den är eftersom du har elektiskt styrt ladd tryck, gamla Audi100 10vt har ju mekaniskt insprut
ah, men konstiga är att jag får inte riktigt bilen att funka som den ska och den satt tydligen på en 240 turbo innan och då satt det en 2 meters bränsleslang på den anslutningen därför jag blev tveksam
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?
bobafett skrev: okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?
bobafett skrev: okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?
den större längst ned!
jasså... då kan du glömma allt jag skrivit ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...
bobafett skrev: okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?
den större längst ned!
jasså... då kan du glömma allt jag skrivit ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...
Retromance skrev: Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först
jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp
Retromance skrev: Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först
jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp
Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt!
Retromance skrev: Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först
jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp
Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt!
du va för snabb...fast det e lätt hänt när man åker audi hahha
Den nedre anslutningen är referenstrycket till alltihop, den ska kopplas in till insuget, bakom spjället. Kör du bara en slang så kommer maxtrycket bestämmas av vilken fjäder du har i klockan, oftast brukar man köra nån sorts "pys" på den för att reglera upp trycket utöver grundtrycket.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.