Audi Wastegate anslutningar

ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

http://img521.imageshack.us/img521/6798/extwast2xm2.jpg

Jag undrar vad luftnippeln längst ner gör och vad den ska kopplar på? smile

2quick4u
25 januari 2011 · 296 Inlägg

googlade lite, kanske denna kan hjälpa?
http://images04.olx.ie/ui/1/45/87/41583887_3.jpg

MvH

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

2quick4u skrev:
googlade lite, kanske denna kan hjälpa?
http://images04.olx.ie/ui/1/45/87/41583887_3.jpg

MvH

hmm tack, ser ut att vara kopplad på inloppsröret mellan luftmassemätaren och turbon smile! men vad kan den göra för nytta där? eller så går den bara förbi brevid. hmm

Senast redigerat av ohjelm (25 januari 2011)

bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

ohjelm skrev:
http://img521.imageshack.us/img521/6798/extwast2xm2.jpg

Jag undrar vad luftnippeln längst ner gör och vad den ska kopplar på? smile

den används inte på 20vt motorerna,den används bara på 10vt till att reglera trycket i WGn....på 20vt gör det elektroniskt

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?

bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

ohjelm skrev:
men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?

då ska du inte använda den...låt den vara som den är eftersom du har elektiskt styrt ladd tryck, gamla Audi100 10vt har ju mekaniskt insprut

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

bobafett skrev:

ohjelm skrev:
men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?

då ska du inte använda den...låt den vara som den är eftersom du har elektiskt styrt ladd tryck, gamla Audi100 10vt har ju mekaniskt insprut

ah, men konstiga är att jag får inte riktigt bilen att funka som den ska och den satt tydligen på en 240 turbo innan och då satt det en 2 meters bränsleslang på den anslutningen därför jag blev tveksam hmm

bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile

bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

ohjelm skrev:

bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile

jasså... tongue då kan du glömma allt jag skrivit wink ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

bobafett skrev:

ohjelm skrev:

bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile

jasså... tongue då kan du glömma allt jag skrivit wink ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...

Vore riktigt schysst smile

Retromance
25 januari 2011 · 23 Inlägg

Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

Senast redigerat av Retromance (25 januari 2011)

Audi S4 "Down to earth" (1992)
bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
ohjelm
25 januari 2011 · 13 Inlägg

någon som vet ifall den överhuvudtaget går att koppla på en 940? ska man koppla den på vakuum eller?

Retromance
25 januari 2011 · 23 Inlägg

bobafett skrev:

Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink

Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt! wink

Audi S4 "Down to earth" (1992)
bobafett Bounty hunter
25 januari 2011 · 671 Inlägg

Retromance skrev:

bobafett skrev:

Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink

Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt! wink

du va för snabb...fast det e lätt hänt när man åker audi hahha tongue

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Koop
25 januari 2011 · 1 867 Inlägg

Den nedre anslutningen är referenstrycket till alltihop, den ska kopplas in till insuget, bakom spjället. Kör du bara en slang så kommer maxtrycket bestämmas av vilken fjäder du har i klockan, oftast brukar man köra nån sorts "pys" på den för att reglera upp trycket utöver grundtrycket.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang