Nissan Primera GT p10, vill inte starta ?

erminsacictuning
24 januari 2011 · 381 Inlägg

hej !

Min primera vill inte starta efter att jag hade varit ute med den o kört en liten stund.
felet kom för cirka 2 månader sen då kopplingsvajern gick av. då stod den stilla i 2 veckor o sedan bytte jag den. men när jag var klar med det o skulle starta bilen så gick luftmassemätaren. 3 veckor senare köpte jag en annan o nu vill den inte starta. har kollat tändkablarna o dom ser okej ut. men däremot får den ingen gnista. har kollat jorden o den är det inget fel på.
tycker att dt är lite konstigt att den inte har ngn gnista när jag hade startat den o den gick igång utan problem 3 timmar innan.

någon som har ngn aning om vad dt kan vara ?

tack på förhand smile

mvh: ermin smile

Krrish Life changes its beauty all the time..
27 januari 2011 · 154 Inlägg

HALLÅ! big_smile

Ju, Det skickas felkoder till bilens databox när något spökar i bilens elektronik. I ditt fall trasig LMM !!

Har du provat att radera felkoderna du hade innan du monterade det nya Luftmassmätaren?
Kan ju vara det att dom felkoderna som du hade innan du bytte finns kvar, dom raderar inte sig själva precis sad Prova radera alla möjliga felkoder och sen prova starta bilen. /Hälsningar

Tips!
Man kan också Koppla bort (batteriet +/-) i 24tim föratt noll ställa felkoder.

Life changes its beauty all the time, Nothing [Is] ForEver..
erminsacictuning
27 januari 2011 · 381 Inlägg

watch_UR_back skrev:
HALLÅ! big_smile

Ju, Det skickas felkoder till bilens databox när något spökar i bilens elektronik. I ditt fall trasig LMM !!

Har du provat att radera felkoderna du hade innan du monterade det nya Luftmassmätaren?
Kan ju vara det att dom felkoderna som du hade innan du bytte finns kvar, dom raderar inte sig själva precis sad Prova radera alla möjliga felkoder och sen prova starta bilen. /Hälsningar

Tips!
Man kan också Koppla bort (batteriet +/-) i 24tim föratt noll ställa felkoder.

Nej det har jag inte. ska prova det imorgon. Tackar så mycket smile
¨
mvh ermin smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang