Min 850 startar inte längre:(

DaNo
9 december 2006 · 40 Inlägg

Första händelsen inträffade när jag skulle ta ut  pengar på banken, när jag sedan skulle starta den gick den inte igång, bensinmätaren visade 10 liter, fixade 10 liter och hälde i, startade dirket, men gick ojämnt som fan, när man gasade till så hängde den inte med o typ ströps och sedan tänder till, körde med lite gas hem, hakade bara om man gasade på lite gran, sen har detta inträffat flera gånger sen dess,  när det är runt 15 liter bensin..

Nu startar den inte alls, är 40 liter bensin, har bytt stift, men startar inte, mäte tändkablarna, 3 va på samma värde 1,2 och 3ans cylindrar o 4-5 på samma, men inte samma värde som 1-3ans cylindrar, men när man försöker starta så går den på startmotorn utan att den tänder, slutar upp o börja dra runt motorn igen, vrf e det så? gjorde så innan en gång, men då gick den igång efter en timme, när jag hällt i insprutnings rengörning..

Nån som vet vad detta kan vra för fel? tacksam för all hjälp:)

Mvh/ Danne

Senast redigerat av DaNo (9 december 2006)

Micke754 Diktator
9 december 2006 · 433 Inlägg

Provat med insprutar rengöring igen? Hur såg stiften ut? Säker på att det kommer soppa?

Varför köra sakta när man kan köra fort?
DaNo
9 december 2006 · 40 Inlägg

naj, har inte provat med insprutningsrengörning igen, stiften var svarta o dana, men nya i ny, soppa borde det komma fram efter som den startade föra veckan och i tisdas, men går dåligt och om man gasar te så sjunker tomgången ner till 400rpm ungefär sen går den upp sakta igen, sen om  den står ett tag så dör den, sen startar den inte:(

dallelito med lem
9 december 2006 · 1 147 Inlägg

du kanske skulle lyssna hur bensinpumpen låter? om den låter... eller nån annan bränslepryl nånstans på vägen fram till motorn. kanske e igensatt i nått filter?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Lincoln Trucker
9 december 2006 · 234 Inlägg

Byt fördelaren det gjorde vi på skolan i Tisdags. Jag hade varit på körgården med bil och släp och övat backning och sen efter 10 min börja den och hoppa och gå ojämnt som fan. Sen stängde jag av den och den gick igång efter en bra stund på startmotor, gick väldigt ojämnt. Väldigt låg tomgång.
Sen gick det inte att starta efter att man stängt av den. Sen bytte dom fördelaren och sedan gick han bra igen.

Lycka till

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
HGT
9 december 2006 · 41 Inlägg

som innan nämd, kolla så att bensinen når fram, verkar vara något som blockerar, kolla alla filter osv!

One Life, One Chance
Volvo V70 T5 "Turbo ADDICT" (1998)
Leonis
9 december 2006 · 6 Inlägg

prova med att tanka v-power soppa och häll i en STI injector cleaner kolla vad som händer då? om han går igång så kör ca 3 mil så att medlet börjat verka innan du stänger av bilen. så gjorde jag på min s40 när han börja rycka och inte ville svara på gaspedalen.

DaNo
10 december 2006 · 40 Inlägg

Lincoln skrev:
Byt fördelaren det gjorde vi på skolan i Tisdags. Jag hade varit på körgården med bil och släp och övat backning och sen efter 10 min börja den och hoppa och gå ojämnt som fan. Sen stängde jag av den och den gick igång efter en bra stund på startmotor, gick väldigt ojämnt. Väldigt låg tomgång.
Sen gick det inte att starta efter att man stängt av den. Sen bytte dom fördelaren och sedan gick han bra igen.

Lycka till

Fördelarlocket menar du?

Lincoln Trucker
10 december 2006 · 234 Inlägg

ja det var det jag menade

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
11 december 2006 · 365 Inlägg

Är det en 95års modell?
Är inte riktigt säker men du borde ha självdiagnostik på din bil (om du inte har OBD)
Sitter det en svart (eller två) dosa/or i främmre delen av motor utrymmet?
Har du det kan du ha nytta av den här länken för att läsa av felkoder:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=29185

Senast redigerat av _TiNcO_ (11 december 2006)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
DaNo
11 december 2006 · 40 Inlägg

jajamen det är en 95:a, men nu gick skiten igång, och jag hälde i stp-rengörning  igen och den går kanon,blir att bytta bränslefilter, rensa tanken frånn skit, måste va de som gör att den blir konstig;)



tack för alla hjälp osv, be back maybe? hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang