V50 T5 elfel? :S

dannydef
1 februari 2011 · 14 Inlägg

skulle ut o åka igår med min volvo v50 t5 -05, men det tickade bara när ja skulle starta, startmotorn gick inte runt överhuvud taget.
efter det kom det upp ett felmeddelande på displayen att någon med larmet inte var som det skulle.
så jag kollade bara så att inte kablarna på batteriet hade lossnat eller bara låg imot.
dom satt som dom skulle och provade starta igen och då kom det upp ett till meddelande om att det var bromsfel och att ja skulle stanna snarast.

ja tog ur nyckeln men då lös en del lampor fortfarande i instrumentbrädan + stereon + parkeringsljus.
parkeringsljusen + belysningen inne i bilen lyser mycket svagt dom gångerna som dom har funkat.
(inget händer när ja vrider om eller tar ur nyckel)

idag provade jag igen och det tickande ljudet kom tillbaka för en kort stund men inget mer efter det.

någon som känner igen detta felet? ska kolla säkringar och om ja kan se någon lös kabel i morgon när det är ljust, men antar att den måste till värkstan, misstänker själv att databoxen har gått sönder.

undrar även om ni tror att ja vågar bogsera bilen när den lever ett eget liv, tänkte mest på att rattlåset kanske kan hoppa i när som.

/ Danny

ThorskeN
1 februari 2011 · 287 Inlägg

Låter som batteriet är dåligt.
Testa om det går att kabla igång den.

Har du nyckeln i tändningslåset ska inte rattlåset hoppa ismile

dannydef
1 februari 2011 · 14 Inlägg

ThorskeN skrev:
Låter som batteriet är dåligt.
Testa om det går att kabla igång den.

Har du nyckeln i tändningslåset ska inte rattlåset hoppa ismile

jo jag tycker inte att de borde hända men det är ju inte mekaniskt styrt så man vet ju aldrig

ThorskeN
1 februari 2011 · 287 Inlägg

Hmm, bra fråga isåfall.

Testa iaf först om det går att kabla igång bilen, eller ladda batteriet.
Låter som det är dåligt när du skriver att den "klickar". Brukar göra så när batteriet är dåligt och inte orkar dra runt startmotorn helt.

x40
1 februari 2011 · 157 Inlägg

Hade liknande problem med focusen,nytt batteri gjorde susen på den/Peter

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang