Golf 2 -88 får ingen ordnig på vatten cirkulationen

Mathias021
31 januari 2011 · 17 Inlägg

Hejsan nu behöver jag hjälp!!   har en Golf 2a årsmodell 88a  som vill gå upp högt i temp jag har bytt kylare den gamla läckte jag har bytt termostat och kylmedelsfläns.den nedre kylar slangen är alltid kall. men den vill fortfarande gå varm varför? el fläkten fungerar visserligen inte men kylaren blir ju bara halv varm så de kan ju inte spela nån större roll.   och efter att jag bytte kylmedelsfläns igår får jag ingen värme inne i bilen hade jätte bra värme innan

Senast redigerat av Mathias021 (31 januari 2011)

Stukad
31 januari 2011 · 41 Inlägg

Är det inte på äldre golfarna det är något slags ventil på bredvid toppen som släpper inte värmen i kupen som brukar spöka? smile Värt att kolla om det nu kan vara så smile

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
Mathias021
31 januari 2011 · 17 Inlägg

Stukad skrev:
Är det inte på äldre golfarna det är något slags ventil på bredvid toppen som släpper inte värmen i kupen som brukar spöka? smile Värt att kolla om det nu kan vara så smile

MVH

okej men kan de göra att den går upp i temp då?

Jimmy_N Makaronborrare
31 januari 2011 · 993 Inlägg

Hur e skicket på vattenpumpen då?

Mathias021
31 januari 2011 · 17 Inlägg

jag har ju inte tittat så noga på den men jag kanske får lov å byta den med

Mathias021
1 februari 2011 · 17 Inlägg

hur luftar man systemet på en sån här?

racefan
1 februari 2011 · 1 059 Inlägg

ta bort slangen vid torpeden som kommer från värmepaketet. kommer det inget vatten så funkar inte din vattenpump.Min pump på venton gick axeln av på så då fick jag samma fenomen som dig..

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
Mathias021
1 februari 2011 · 17 Inlägg

racefan skrev:
ta bort slangen vid torpeden som kommer från värmepaketet. kommer det inget vatten så funkar inte din vattenpump.Min pump på venton gick axeln av på så då fick jag samma fenomen som dig..

okej får göra de hoppas de är pumpen då smile

Mathias021
2 februari 2011 · 17 Inlägg

Mathias021 skrev:
Hejsan nu behöver jag hjälp!!   har en Golf 2a årsmodell 88a  som vill gå upp högt i temp jag har bytt kylare den gamla läckte jag har bytt termostat och kylmedelsfläns.den nedre kylar slangen är alltid kall. men den vill fortfarande gå varm varför? el fläkten fungerar visserligen inte men kylaren blir ju bara halv varm så de kan ju inte spela nån större roll.   och efter att jag bytte kylmedelsfläns igår får jag ingen värme inne i bilen hade jätte bra värme innan

nu har jag bytt vatten pumpen också varför är nedre kylar slangen kall för nån måste ju veta vad de är för fel mvh

båge montör och hobby mekaniker
3 februari 2011 · 2 672 Inlägg

du får se till att lufta systemet ordentligt!
öppna påfyllningen och låt den gå, finns det en luftskruv på någon slang så öppna den till det börjar rinna ut där! och håll hela tiden koll på vatten nivån!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Mathias021
3 februari 2011 · 17 Inlägg

båge skrev:
du får se till att lufta systemet ordentligt!
öppna påfyllningen och låt den gå, finns det en luftskruv på någon slang så öppna den till det börjar rinna ut där! och håll hela tiden koll på vatten nivån!

jag får kika på de

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang