Volvo b23et 400hk?

Kew
6 februari 2011 · 4 Inlägg

Tjena! jag har några frågor som bland annat är hur mycket effekt jag kan får ur min motor med följande setup ..



B23et, smidda stakar, kolvar och vev
531 topp, portad, unitek st, Phase 4, ventiler 38/46, dubbla ventilfjädrar, titanretainers, upptagna förbränningsrum,
grp a t5 kam
ställbart kamdrev
Matchportat insug
Extraktor grenrör
KKK26/27 turbo med extern audi wastegate och hks dump
788cc spridare
Megasquirt
ställbar btr
3" lmm
3" avgas
Stor alu intercooler
elfläkt
044 pump och regina pump i tanken
Förstärkt tryckplatta
BMW låda (dogleg)
4 puckad sinter

Nu till mina frågor, hur mycket effekt tror ni jag får ut av denna setup och hur mycket pallar motorn med en bra mappning? hur mycket håller bakaxel och drivaxlar för?

Jag är ny användare och inte så inne på just mek delen än då det är min förstabil vi snackar om.

Tacksam för svar // Kew

BMW M3 e46 (2002)
titum
6 februari 2011 · 164 Inlägg

varför ska du ha lmm kvar när du sätter på ms?

ska du köra bensin eller e85?

Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Skoda fabia (2005)
skanepiraten
6 februari 2011 · 466 Inlägg

sälj mig motorn och allt så berättar jag ^^

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Kew
6 februari 2011 · 4 Inlägg

saken är den att jag köpte bilen med denna setup av en kille som börjat bygga den och inte färdigställt den pga brist på pengar,  megasquirt satt inte på när jag köpte den, utan jag ska sätta dit det nu och mappa den men övrig setup var från början, sitter orginalsprut nu!

BMW M3 e46 (2002)
skanepiraten
6 februari 2011 · 466 Inlägg

Kew skrev:
saken är den att jag köpte bilen med denna setup av en kille som börjat bygga den och inte färdigställt den pga brist på pengar,  megasquirt satt inte på när jag köpte den, utan jag ska sätta dit det nu och mappa den men övrig setup var från början, sitter orginalsprut nu!

Inte färdig ställt den när man gjort allt det? jisses han hade nog behov av pengar ^^

Bilder på bygget? o bilen? smile

Senast redigerat av skanepiraten (6 februari 2011)

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
titum
6 februari 2011 · 164 Inlägg

ok skit i lmm iaf

spridarna räcker till ca 500 på bensin å 350 på e85 iaf

Volvo 940 turbo "STEALTH" (1997)
Skoda fabia (2005)
Kew
6 februari 2011 · 4 Inlägg

Det kommer upp bilder, hela motorn är nerplockad för vi polerar upp det mesta under huven nuså bilder kommer när allt är monterat och klart smile

BMW M3 e46 (2002)
skanepiraten
6 februari 2011 · 466 Inlägg

Kew skrev:
Det kommer upp bilder, hela motorn är nerplockad för vi polerar upp det mesta under huven nuså bilder kommer när allt är monterat och klart smile

Väntar med spänning smile

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Kew
6 februari 2011 · 4 Inlägg

kolla min bil jag la upp nyss så ser du en dålig bild på vad som är gjort med poleringen hittills! smile

Åter till min fråga, drivaxlar och bakaxel, hur bra håller det då i orginalutförande?

BMW M3 e46 (2002)
skanepiraten
6 februari 2011 · 466 Inlägg

Kew skrev:
kolla min bil jag la upp nyss så ser du en dålig bild på vad som är gjort med poleringen hittills! smile

Åter till min fråga, drivaxlar och bakaxel, hur bra håller det då i orginalutförande?

Är bilen från stockholm kanske? ^^ Tror jag har varit o titta på den en gång ^^

om du satsar på 400HK så kan ju bytta bakaxel direkt ialla fall.

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang