Polestar + C30 = Nya R Versionen?

Alden_88
29 mars 2010 · 84 Inlägg

Jag satt å läste runt på expressen nyss å jag kom över en intressant artikel om Polestar å Volvo utvecklar en ny R version?

Så jag gick in på polestar å hittade denna sida.


http://www.polestar.se/viewpage.asp?nod … ;edition=p


Så vad tror ni om en C30 med 400 hk å AWD ? Kommer detta att bli en verklighet å säljas till vanliga kunder den ska i alla fall visas 22-25 april i Göteborg

Kan det hända att Volvo ger alla sina R projekt till Polestar så får dem utveckla dem. Tror ni det finns nå potential i detta?

Diskutera :-)

Ursäkta om det finns några stavfel!

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Dartman 20 tums hjul låter mindre....eller ?
26 april 2010 · 48 Inlägg

Beställ en direkt !

Yeah? Well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Rensvinf
27 april 2010 · 528 Inlägg

Jag kan ju inte gissa bättre än någon annan men det är inte troligt. Volvo är ett litet bolag och har vad jag kan se inte råd att bjuda på extravaganser så som nya R-bilar.  Den budgeten verkar de ju lägga på utveckling av Drive-modellerna istället.  Vilket nog inte är helt dumt,

Rensvinf
27 april 2010 · 528 Inlägg

Det vore intressant att jämföra körupplevelsen i just denna C30 med exempelvis Ford Focus RS.
Nu finns visserligen inte C30 i vanligt Volvo AWD-utförande med haldex, (s40, V50 gör..) men för den som har råd och är intresserad kan Autotech skrämma upp C30 T5 i ungefärligt samma effektsiffra.

Peete
28 april 2010 · 134 Inlägg

Kan säga att Volvo C30 T5 AWD är en riktigt rolig bil smile
Fick möjligheten att köra en sån på isbana ifjol och det var riktigt skoj! Bilen jag körde hade haldex drivning och även större turbo och utvecklade 305 hp smile

Tror den här modellen kan bli riktigt bra när den börjar säljas!


// Peete

Senast redigerat av Peete (28 april 2010)

karlitoo
17 februari 2011 · 263 Inlägg

Lite nytt info om C30 Polestar

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 … /index.xml : Är en namninsamling som teknikens värld gjort för att räcka över till Volvo så att dom bygger biljäveln!

Och titta här när C30in är med i Top Gear och testas av Jeremy Clarkson, där den mosar Ford Focus RS500 och Impreza Cosworth 400 !

MVH

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -
johan-s70-t5
17 februari 2011 · 299 Inlägg

nån som vet nån sida där man kan se säsong 16 avsnitt 3?????streetfire verkar inte funka någe vidare

Rquired Allmänt envis
17 februari 2011 · 12 512 Inlägg

Volvo har ju envist vägrat bygga denna raket trots all positiv publicitet så tyvärr känns den inte realistisk. Och jag förstår dem, dels är det en budgetfråga sedan så kommer modellen höja det genomsnittliga utsläpp märket jobbar stenhårt för att få ner.

För att inte glömma att ger de oss lillfingret så tar vi hela handen, och kommer kräva fler R eller Polestar-modeller på övriga modellprogrammet i framtiden.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang