Volvo 850 GLE -93 med för höga avgasvärden

Frosted
29 januari 2011 · 1 878 Inlägg

ElvisAero86 skrev:
okay jag tackar för svaren!! Får ju prova med lambdan, vad kan en sådan orginal kosta då? Eftersom en biltema inte passar??? E de svårt o byta den? Märkte innan när min sambo startade bilen att de kommer svart kondens ur avgasröret....kanske bara e kondensvatten??? För röken e helt vit när den e kall...

en original får du ge nästan 1700:- det är inget märkvärdigt att byta den.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
o_lindh
30 januari 2011 · 347 Inlägg

Du har självplocksskroten returbilen ganska nära dig. Åk dit och plocka en lambdasond, den kostar 200 kr. Kolla först vad du har för kontakt, har du den tvådelade kontakten så måste du ta en lambdasond från en -93. Alltid 10ventils motorn.

För att byta ta först ur kontakten och sen ta en fast nyckel och skruva bort lambdasonden, den sitter innan katalysatorn. Jag tror inte ens att du behöver lyfta upp bilen, annars får du lyfta och sen sätta pallbockar.

ElvisAero86 Lastbilschaufför
31 januari 2011 · 196 Inlägg

o_lindh skrev:
Du har självplocksskroten returbilen ganska nära dig. Åk dit och plocka en lambdasond, den kostar 200 kr. Kolla först vad du har för kontakt, har du den tvådelade kontakten så måste du ta en lambdasond från en -93. Alltid 10ventils motorn.

För att byta ta först ur kontakten och sen ta en fast nyckel och skruva bort lambdasonden, den sitter innan katalysatorn. Jag tror inte ens att du behöver lyfta upp bilen, annars får du lyfta och sen sätta pallbockar.

tack så mycket för infon. ska fixa detta i veckan smile

ElvisAero86 Lastbilschaufför
22 februari 2011 · 196 Inlägg

hejsan hoppsan igen....

Nu har jag skaffat mig en lambda och problem uppstår direkt såklart.... De e så jag har 4 sladdar, svart, vit, röd och gul....i min bil så går vit, röd och gul i en kontakt och svart  i en annan för sig själv...i den jag köpte så går alla sladdar i en o samma kontakt...varför??? Kan man skarva detta eller??

Tacksam för svar!!
MVH/ Patrik

Sh1ft-
22 februari 2011 · 40 Inlägg

det finns olika kontaktstycken finns en med tre och en med fyra..lättast är att köpa den med det rätta kontaktstycket finns säkert på skroten om du kollar

Volvo V70 2.4T "Polis" "White Pearl" (2001)
ElvisAero86 Lastbilschaufför
22 februari 2011 · 196 Inlägg

jo jag var tillbaka på skroten och kollade andra 850 med samma årsmodel, men alla hade bara en kontakt :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang