Finns det lastbilsanpassad GPS ?!

trippelturbo Trucker
23 februari 2011 · 2 710 Inlägg

Hej,

Ja, som rubriken lyder. Skulle sitta väldig bra med en sån, har i dagsläget en garmin Nüvi 760 tror jag den heter, ngt år gammal. Tack vare den har jag fått gå igenom ett o annat i bl.a. sthlmstrafiken med tradare.

Finns det möjligen nån gps som varnar för broar o viadukter, visar "rakare" väg istället för att köra in genom stan te.x. ... U name it smile

Ej hundra på om jag satt tråden rätt, flytta den om inte

Mvh

Fart missbrukare
Super40
23 februari 2011 · 415 Inlägg

Ja det finns men jag skulle aldrig köra lastbil i sthlm efter gps. Har några kollegor som haft inställt för lastbil och kommit fram till låga broar med bil och släp. Köp en bra kartbok istället mycket bättre och man lär sig hur sthlm hänger ihop.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
trippelturbo Trucker
23 februari 2011 · 2 710 Inlägg

Som nämnt, gått igenom ett o annat med den navi jag har.. Senast skulle jag ut till Nacka, den tar mig genom stan, sveavägen.. Bron är 3m hög. Vart inge höjdare o backa med bil o släp på sveavägen kl 06.06 (minns tiden så exakt iomed jag va tvungen o ringa snuten..) Oförglömlig dag!!

Kolla i kartbok? O det vill du att jag ska göra i Sthlmstrafiken?! Känns som att det blir mer lyckad med lastbilsanpassad GPS.

Vilket/vilken märke/modell är det du syftar på? frågade på el-giganten o dom hade ej..

Fart missbrukare
Super40
23 februari 2011 · 415 Inlägg

Det är ju bara att ha den uppslagen brevid på golvet och kolla lite då och då. Man bör ju kolla lite innan man åker ifall man inte har koll på vart man ska, mycket bättre än gps. Sen ringer ju folk som kör efter gps hela tiden och frågar vars de ska och då säger jag åt dem att slänga ut skiten genom rutan och lära sig hitta istället tongue Angående sveavägen borde du ju kollat kartan innan du svängde in i stan...

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
Donken86
23 februari 2011 · 184 Inlägg

Använder inte folk komradion längre? När jag skulle köra ut pallad blomjord i gbg så åkte jag enbart efter vad andra sa o de gick skitfint tongue

trippelturbo Trucker
23 februari 2011 · 2 710 Inlägg

kartan skulle inte va så dum alls, men GPS är ändå lättast.. det är bara det där med lastbilsanpassningen som är problemet

Fart missbrukare
Stefan Varberg Supraman
23 februari 2011 · 2 300 Inlägg

Man får köpa dom lite dyrare så funkar det, förutsatt att dom har lagt in det i kartan.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
aha_100
24 februari 2011 · 535 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
förutsatt att dom har lagt in det i kartan.

Vilket dom inte alltid gjort tyvärr.

Peete
24 februari 2011 · 134 Inlägg

Men kan du inte ställa in att bara köra efter t.ex. motorvägar eller typ vägar utan olika hinder såsom betaltrafik, viadukter och liknande?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang