Har er mobil strulat de senaste dagarna?

dbjanoz
23 februari 2011 · 1 785 Inlägg

Här kan förklaringen vara.

http://svt.se/2.33782/1.1883573/solen_k … ch_telefon

Råkade själv ut för detta. Mest troligt att det var orsaken då min Nokia 6760Slide aldrig strulat på detta sätt tidigare.

Mobilen hade full täckning enligt displayen men gick varken att ringa eller ta emot samtal med, sms fungerade inte heller åt något håll. I övrigt fungerade menyer och allt i telefonen som vanligt.

Någon annan som råkat ut för dessa mystiska fenomen?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Catalyst Find my damn Volvo!
23 februari 2011 · 169 Inlägg

WLAN på min Nokia 5800 fungerade inte för ett par dagar sen, men menyer och allt annat fungerade som vanligt. Kan ju ha berott på solen, vad vet jag.

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com
Puppee
23 februari 2011 · 158 Inlägg

Min SE- Satio har klyddat och klyddar lite enda sedan jag köpte den. Google inställningen kommer upp varje gång telefonen klyddar. För att telefonen ska fungera någorlunda normalt måste man pilla och ha sig samt ta ner locket till kameran för att mobilen ska fungera. Jag har också uppdaterat telefonens inställningar via sonyericsson.se, det hjälpte under ett par dagar men problemet kom tillbaka igen.

Har någon något förslag på hur man kan göra för att fixa detta?

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.
DuelBall Seg bôvel
23 februari 2011 · 322 Inlägg

Puppee skrev:
Min SE- Satio har klyddat och klyddar lite enda sedan jag köpte den. Google inställningen kommer upp varje gång telefonen klyddar. För att telefonen ska fungera någorlunda normalt måste man pilla och ha sig samt ta ner locket till kameran för att mobilen ska fungera. Jag har också uppdaterat telefonens inställningar via sonyericsson.se, det hjälpte under ett par dagar men problemet kom tillbaka igen.

Har någon något förslag på hur man kan göra för att fixa detta?

Har också en Satio och är mäkta trött på fanstyget.
Kameran är oberäknelig, när man behöver den som mest fungerar den inte. Batterilocket är också ett problem, om man har mobilen i fickan och går med handen i densamma så kommer man förr eller senare lyckas öppna luckan.
Har också haft ordentliga problem med att ansluta till internet den senaste tiden.

Har haft inne den 5 ggr på lagning, var nästan så att man hoppades på att den skulle bli inlöst och att man får pengarna tillbaka.

Muttley
24 februari 2011 ·

Har telenor och där kan de visa täckning men de funkar inte ändå och de har varit så sen jag tyvärr tog abonemang hos dem.

bmx
24 februari 2011 · 7 100 Inlägg

skickade ett sms till en polare i måndags.de stod att den skickade,men sen helt plötsligt så var medelandet skickat fast att den stod att den höll på med de.
än i dag så står de fortfarande att den håller på att skckas haha big_smile
kan inte radera eller avbryta de heller,tagit ut både kort och batteri tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
twin_cam Smålänning
24 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Jag har en extratålig Samsung och Telia = Nemas problemas smile

Nej men jag har inte märkt något faktiskt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Slaylix tratt
24 februari 2011 · 353 Inlägg

haha fick samtalspärr för första gången på min iphone, dock var detta på fyllan, så det finns massor av andra faktorer som kan ha spelat roll smile

Uttelito Kung
25 februari 2011 · 603 Inlägg

Vet inte om det var på grund utav detta men min gps fick inga signaler för två dagar sedan wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang