Batteriproblem Nokia N8...

lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
9 mars 2011 · 271 Inlägg

Har fått en N8 i födelsedagspresent av min sambo. Men batteriet håller knappt ett halvt dygn. Sen måste den laddas igen. Å då har jag knappt pillat/knappat på den. sad
Nån mer som har problem med det? Och vad kan man göra?

// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
9 mars 2011 · 2 972 Inlägg

Stäng av wifi och 3g när du inte använder det är ett hett tips.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
lilla_tingeling Inte riktigt normal!!!
9 mars 2011 · 271 Inlägg

matteeee skrev:
Stäng av wifi och 3g när du inte använder det är ett hett tips.

Redan gjort. Å luren e inställd på energisparläge...
Kan batteriet bli bättre när man laddat det ett antal gånger? Luren är begagnad men inte mycket använd.


// Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!
byggisboy
9 mars 2011 · 70 Inlägg

Har samma lur, har inget problem med att batteri tiden är kort, stänger heller aldrig av wifi eller 3g. Dock har jag märkt att telefonen inte alla gånger vill stänga av skärmen när man lägger i knapplåset, gör din det? om skärmen inte stängs av när du sätter i knapplåset drar det nog en hel del batteri, kolla även om du har några program som liggger igång i bakgrunden, har du det försök döda dom och se om batteri tiden blir bättre.

Seat Ibiza Cupra "Cupran" (1998)
MrSpeed
9 mars 2011 · 242 Inlägg

Hade samma problem dock med en Htc Legend, började plötsligt dra sjukt mkt batteri fastän allt va avstängt. Testade å starta om telefonen och sen va allt normalt igen, kan ju va värt ett försök om du inte testat redan...

Ford Focus (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang