Video: JDM Face Off Kinnekulle Ring 2010

Superior-Micke_J
12 mars 2011 · 192 Inlägg

Nice! Men måste säga att jag av upp när jag såg att det var 40min oredigerat material från en GoPro-kamera. Windows har ett väldigt enkelt (och instabilt, men men) program för att klippa lite lätt. Kanske skulle prova det? Annars tycker jag det är skitkul att se filmer från alla Trackdays i Sverige!

Sett våran film från samma event?

http://vimeo.com/12816022

Fastlane
12 mars 2011 · 23 Inlägg

Hej,

Tackar för ett trevligt event.

Se mina filmer som den nakna oklippta sanningen, mer i dokumentärsyfte än reklam. wink

Helt ärligt, jag har inte orkat/hunnit klippa filmerna från ifjol (har många många timmar film och istället för att hålla på dem som 99% av alla andra på trackdays har jag valt att åtminstone lägga ut dem oklippta) och är medveten om att de kan bli lite trista för folk som inte var med.

I år har jag slängt ut den gamla gopron och den är ersatt med 3st Gopro HD och en Fullhd bulletcam, jag kommer att ta mig tid att klippa och redigera betydligt mer nu när jag kan växla mellan kameror och kvaliteten är oerhört mycket bättre. För redigering använder jag Adobe Premiere CS5 och Adobe After Effects så det ska allt bli bra tror jag.

Planen är att följa med och filma mer riktig racing och inte endast trackdays för att öka på actiondelen i filmerna, tex kommer ni nog få se fartfylld action från Norska GT serien m.m. om allt går som det är tänkt.

Väl mött i sommar!

www.fastlaneracing.se

PS. Jag har sett dina filmer många gånger, riktigt imponerad på allt jobb du lagt ner. jag vet nämligen hur sjukt mycket tid det tar att klippa till 10min intressant film. Det ligger iaf för mig flera dagars jobb bakom det. så tummen upp där!

Senast redigerat av Fastlane (12 mars 2011)

Www.fastlaneracing.se <- trackday and racing videoblogg
Superior-Micke_J
13 mars 2011 · 192 Inlägg

Tjena!

Tack för den positiva kritiken, det är David aka "Goffemannen" som är vårat lilla geni när det gäller filmandet och redigeringen. Vi bistår bara med bra material och lite manus, men vi satsar och hårt på detta kommande år- och därför har man precis som dig ömsesidig respekt för A L L A som tar sig tid för detta med bilfilmer.

Låter sjukt spännande, vi får utbyta tips under säsongen och göra vårt bästa för att underhålla massorna. Här är resten av Superior Medias portfolio typ, ny film från Mantorp JDM Face-off är runt hörnet... :-)

http://main.superiorimports.se/superior-syd-media

PS. Om David hittar hit så ska jag be han kolla om vi har något på din RX-8 från träffen. Jag minns iaf. ljudet från den tydligt (We <3 Rotary @ Superior, hehe).

Fastlane
15 mars 2011 · 23 Inlägg

Absolut får vi göra det, jag har iaf i huvudet en bild av hur det kommer att klippas rent fototekniskt. Nu behövs det "bara" action och mkt högkvalitetsfilm. wink

Tackar för det vänliga orden, vem kan motstå Wanklar @ 9500rpm?? smile

Www.fastlaneracing.se <- trackday and racing videoblogg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang