Volvo 855 t5 2.0 ingen gnista ..

r3zz1 mulle mek
13 mars 2011 · 679 Inlägg

Tjenare tänkte kanske byta min bil mot en 855 T5 och den har funkat bra  tills den börja strula, dog ibland och va svår startad.

Nu får bilen ingen gnista alls. När bilen har lite ström i batteriet så startar bilen ibland, men när batteriet är laddat så startar den inte.
Soppa pump och relät är bytt. kamaxelgivare och vevaxelgivare bytta. 
Rotor och fördelare bytta. Tändspolen vet jag inte.

Men bilen får ingen gnista, det är problemet. Vad är det vanligaste felen på dessa bilar när det gäller tändningen ? Vad mer kan jag kolla upp ? alla bra tips är jag tacksam för smile

Behöver ni mer information säg till.  Med vänliga hälsningar/ r3zz1

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
TobbeLundberg
14 mars 2011 · 61 Inlägg

kolla om tändspolen och tändmodulen är bytt, hade samma problem med min gamla 2.0 T5. är dem bytta så vet jag inte vad det kan vara. Kolla även så att inte det e något fel på box och chip big_smile

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
r3zz1 mulle mek
15 mars 2011 · 679 Inlägg

TobbeLundberg skrev:
kolla om tändspolen och tändmodulen är bytt, hade samma problem med min gamla 2.0 T5. är dem bytta så vet jag inte vad det kan vara. Kolla även så att inte det e något fel på box och chip big_smile

Tjaa , de var tändspolen, lånade polarns och prövade , och den starta big_smile

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
TobbeLundberg
16 mars 2011 · 61 Inlägg

r3zz1 skrev:

TobbeLundberg skrev:
kolla om tändspolen och tändmodulen är bytt, hade samma problem med min gamla 2.0 T5. är dem bytta så vet jag inte vad det kan vara. Kolla även så att inte det e något fel på box och chip big_smile

Tjaa , de var tändspolen, lånade polarns och prövade , och den starta big_smile

okej det va ju bra att det va den då big_smile ne hade som sakt samma fel på min och när jag byte den så funkade den, tur att det va det felet med din med D: alltid trevligt att kunna hjälpa till tongue

SCR (Arn Racing och LdkpRaceCrew)
r3zz1 mulle mek
17 mars 2011 · 679 Inlägg

hehe okej,  joo de  nice att du hjälper big_smile

Gasar tills det Rasar !!!
Saab 9-5 2.3 T "One of a kind" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang