206 Lampbyte?

Zanka_Man
6 mars 2011 · 79 Inlägg

Hej har en 206RC som har råkat ut för "lampdöden" då  tänkte va lite händig och byta den själv, men de va ju lättare sagt än gjort. annars hade ja inte skrivit detta inlägget smile

nån snäll person där ute som vet hur man byter halvljus på en sådan bil.
hela lampan måste först å främst skruvas bort från bilen, om man nu inte har händer som MR Fantastic

Mitsubishi Evo IV "Sir Vääs" (1997)
Ludecris
10 mars 2011 · 33 Inlägg

Vilken sida är det som dött? Om det är bilens högerlampa så kan du ta bort påfyllningsröret till spolarvätskan och få bättre plats. Är det andra sidan är det lite värre med plats. Jag tycker det går bra om man bara använder fingrarna ovanifrån och inte försöker få in handen.
Om du vill ta bort hela strålkastaren behöver du ta bort grillen. Den sitter med clips vid skärmarna, skruvar ovantill, och en skruv bakom lejonet. Det är även en "tunga" på var sida vid strålkastarna som man ska trycka ner. Strålkastaren sitter med tre skruvar, en under, en vid sidan och en ovanpå. Sitter några kontakter, men rätt ok med spel i sladdarna.
That's about it.

"Fuck, inte dom igen!"- Polly 2 år
Peugeot 206 1.6 16V "Evo2" (2002)
beigabaronen
13 mars 2011 · 226 Inlägg

använd en spegel och lampa så kan du se en bygel som håller i lampan.
lossa på kontakt stycket först och sedan bygeln. lite tight men inte omöjligt.

Volkswagen 1500 1967 "Blå67" (1967)
Zanka_Man
17 mars 2011 · 79 Inlägg

efter ja lyckas byta lampan. så skulle ja köre hem bilen, och blir påkörd påvägen hem. så den är skrot nu.
tog ut den efter vinterförvaring 5/3-11 skrotades 6/3-11..

Mitsubishi Evo IV "Sir Vääs" (1997)
Bebben Legitimerad besserwisser
18 mars 2011 · 921 Inlägg

Zanka_Man skrev:
efter ja lyckas byta lampan. så skulle ja köre hem bilen, och blir påkörd påvägen hem. så den är skrot nu.
tog ut den efter vinterförvaring 5/3-11 skrotades 6/3-11..

Fy fan va surt! sad

Var grinig för att jag fick ett nytt stenskott i bilrutan på väg från glasmästaren (där jag precis lagat ett stenskott), men nu tycker jag mer synd om dig istället.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang