Vilken halvsats till S60 T5

Newkid
15 mars 2011 · 7 Inlägg

Jag behöver byta bakre delen av mitt avgassystem på bilen..
Jag vet inte vad för fabrikat som sitter där nu men det är bytt iaf och bilen låter väldigt gött..
Vill ju inte förlora ljudet...
Nån som vet om man får det där *trålar* ljudet på tomgång med JT systemet (utan japsen)...

Mvh Daniel

Busgrabb Rejsa ?
16 mars 2011 · 2 959 Inlägg

Newkid skrev:
Jag behöver byta bakre delen av mitt avgassystem på bilen..
Jag vet inte vad för fabrikat som sitter där nu men det är bytt iaf och bilen låter väldigt gött..
Vill ju inte förlora ljudet...
Nån som vet om man får det där *trålar* ljudet på tomgång med JT systemet (utan japsen)...

Mvh Daniel

Ja JT är det som gäller om du vill ha ljud, de övriga på markanden låter typ nada.

Autotech
BMW 335D (2008)
Newkid
16 mars 2011 · 7 Inlägg

Men låter även det systemet JT säljer som inte är med Japsdämparen?

canal
16 mars 2011 · 52 Inlägg

Newkid skrev:
Men låter även det systemet JT säljer som inte är med Japsdämparen?

Nej. Jag köpte det systemet med 2 dämpare. Inget ljud alls.
Tog bort 1. Lät pytte lite.

Tog bort den sista. Låter underbart big_smile

Cse225
19 mars 2011 ·

Jag är nöjd med mitt JT med 2 dämpare. låter inget vid fiskörning men när man gasar lite så kommer det skön sång. Har några klipp du se...

Jocke91
19 mars 2011 · 138 Inlägg

Har du råd med Heico så köp det!

spokenratt
19 mars 2011 · 3 860 Inlägg

Cse225 skrev:
Jag är nöjd med mitt JT med 2 dämpare. låter inget vid fiskörning men när man gasar lite så kommer det skön sång. Har några klipp du se...

Ja håller helt med!! Låter ytterst lite vid lugn körning och det är/kan vara väldigt skönt men när man väl står på så låter den gött som fan!
Ja kör med 2 dämpare (utan japs)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Newkid
19 mars 2011 · 7 Inlägg

spokenratt skrev:

Cse225 skrev:
Jag är nöjd med mitt JT med 2 dämpare. låter inget vid fiskörning men när man gasar lite så kommer det skön sång. Har några klipp du se...

Ja håller helt med!! Låter ytterst lite vid lugn körning och det är/kan vara väldigt skönt men när man väl står på så låter den gött som fan!
Ja kör med 2 dämpare (utan japs)

Vet du vad dt är för tum orginal på s60 t5 fram till katten??
Vad använder man för att passa in 3" på orginal? stegmuffarna är ju 2.5"-3" ??

spokenratt
19 mars 2011 · 3 860 Inlägg

Newkid skrev:

spokenratt skrev:

Cse225 skrev:
Jag är nöjd med mitt JT med 2 dämpare. låter inget vid fiskörning men när man gasar lite så kommer det skön sång. Har några klipp du se...

Ja håller helt med!! Låter ytterst lite vid lugn körning och det är/kan vara väldigt skönt men när man väl står på så låter den gött som fan!
Ja kör med 2 dämpare (utan japs)

Vet du vad dt är för tum orginal på s60 t5 fram till katten??
Vad använder man för att passa in 3" på orginal? stegmuffarna är ju 2.5"-3" ??

nej nej.. inga stegmuffar o så, flänsen mellan DP o halvsatsen är tllräckligt stor org så det är bara att fästa med 2 bultar o avgaspasta!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Newkid
19 mars 2011 · 7 Inlägg

spokenratt skrev:

Newkid skrev:

spokenratt skrev:

Ja håller helt med!! Låter ytterst lite vid lugn körning och det är/kan vara väldigt skönt men när man väl står på så låter den gött som fan!
Ja kör med 2 dämpare (utan japs)

Vet du vad dt är för tum orginal på s60 t5 fram till katten??
Vad använder man för att passa in 3" på orginal? stegmuffarna är ju 2.5"-3" ??

nej nej.. inga stegmuffar o så, flänsen mellan DP o halvsatsen är tllräckligt stor org så det är bara att fästa med 2 bultar o avgaspasta!

Okej okej nu fattar jag .... låter ju ganska simpelt då..... ska bli spännande å se om man får ihop det imon wink
Tack för hjälpen

spokenratt
19 mars 2011 · 3 860 Inlägg

Newkid skrev:

spokenratt skrev:

Newkid skrev:

Vet du vad dt är för tum orginal på s60 t5 fram till katten??
Vad använder man för att passa in 3" på orginal? stegmuffarna är ju 2.5"-3" ??

nej nej.. inga stegmuffar o så, flänsen mellan DP o halvsatsen är tllräckligt stor org så det är bara att fästa med 2 bultar o avgaspasta!

Okej okej nu fattar jag .... låter ju ganska simpelt då..... ska bli spännande å se om man får ihop det imon wink
Tack för hjälpen

Ja för fan, det passar som sagt rakt på din orginal dowpipe utan något extra tilbbehör! Lycka till!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang