Volvo 945 montering av farthållare!

Fluffy
5 april 2011 · 25 Inlägg

Hejsan ja har en volvo 945 års 95 och har monterat in en farthållare. men får inte den att funkar.
Undrar om någon vet hur jag kopplar in elen ? om någon har tips eller bild på vart sladdarna ska `?
Ska där tex vara 2 sladdar till givaren vid bromsen eller ska bara svart sladd vara inkopplad eller ska blå/röd vara med ? samt vart ska den sladden sitta på hastighetsmätaren ? (BILD vore kanon) All tips är ett STORT PLUS:D

TAck på förhand//Andreas

Senast redigerat av Fluffy (5 april 2011)

Dubs I got Dubs!
5 april 2011 · 2 423 Inlägg
Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Fluffy
5 april 2011 · 25 Inlägg

Dubs skrev:
http://www.svenskavolvo7900klubben.se/phpBB3/viewtopic.php?f=24&t=36136

Tack men den infon har jag redan! undrar mest lixsom om någon kan mer specifikt kan förklara vissa punkter som tex hur givarn vid bromsen ska kopplas in om den ska ha plus och minus elelr om den ska vara i mellan en ström källa ;:S???? hoppas ni förstår mer vad jag menar. samt lixsom mer exakt var jag ska koppla in den sladden till hastighetsmätaren på en volvo 945 95års

240bns
6 april 2011 · 1 008 Inlägg

Har du verkligen läst igenom monteringsanvisningen riktigt?
På ritningen så kopplas pedalgivarna i Serie mellan utgången på bromsljuskontakten och farthållarens styrenhet.

Fluffy
6 april 2011 · 25 Inlägg

240bns skrev:
Har du verkligen läst igenom monteringsanvisningen riktigt?
På ritningen så kopplas pedalgivarna i Serie mellan utgången på bromsljuskontakten och farthållarens styrenhet.

Okey! så man ska koppla in något till bromsljusetkontakten ? men den man ska sätta digg vid bromspedalen ska man inte ha sladdar til lden?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang