Motor problem Bmw 523i års 99

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
13 april 2011 · 2 853 Inlägg

Tjena. Har en Bmw då som rubriken säger. Som "drar" vatten. De vanliga tecknen som vätskor som blandas osv. (topplockspackning) finns inte. Värme i bilen= JA. Inte vit rök i avgaser(tomgång eller vid körning), kraftig dvs. Det blir inte heller "imma" på rutor, ja de "symtom" man brukar få när toppen går/gått. Det har inte heller rykt om motorn, eller mer än vanligt från avgas. Även temp mätaren går till de normala.
     
Ska avgas testa Expansionskärlet på fredag, samt lägga tryck på kylsystemet. Bilen har gått varm men aldrig kokat eller så. De gör den inte nu heller när den står på tomgång med öppet lock. Oringar? Kylare? termostat+huset? Vad brukar vara vanligt?
   
Bilen är på verkstad just nu, och de påstår att de är topplockspackningen. MEN det är inte helt 100%.
Har pratat med en annan firma som säger att de "kan" lätt mätas avgaser i kärlet, men det behöver inte vara toppen som gått för de. Då vätskor då oftast brukar blandas. Han skulle ta ur glykol och testa även de då.
     
Är själv inne på att de är nå med kylaren eller värmepaketet. Locket är bytt på kylaren och har även för mig att den ska vara bytt. Har läst till mig att just kylaren osv. ska vara av "dålig" kvalitet på dessa? Dock är det inget utvändigt läckage på marken eller så. Dock ska jag kolla upp kring insug, vattenpump, T. huset, samt slangar...men de borde ju visat sig när den där firman lagt tryck, tycker man.

Tacksam för tips. smile

Senast redigerat av pattilatti2 (13 april 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang