Köpråd: honda årsmodd 90-97

streetz
12 april 2011 · 46 Inlägg

fyller 18 om någon månad. Har kollat på många olika märken men vill inte vara med om motorras med vill inte köpa nyare bil pga vill spraya om och sätta på styling och trimma om jag lyckas!
Är det en bra ide att köpa en äldre honda? dom flesta här på garaget rekommenderar dom och undrar, går det att trimma dom lätt och isf hur? och håller motorerna bra? varför älskar alla vtec?

J0ck3e
12 april 2011 · 247 Inlägg

Tycker inte du ska köpa en hoanda om du ska börja hänga på plastskit... Kolla här om du vill ha inspiration för en snygg honda... www.clubjdm.se

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
Transporter89
12 april 2011 · 957 Inlägg

Honda är  bra grejer   det kan jag lova dej de går bra och   de håller  bra kvalite med och du   tar han d om de sjävlvklart   kolla på en Honda Accord  jag har aldrig hört talas om någon haft  problem eller så med en Accord  de bara rollar på  sen har de  den underbara  Vtec ljudert:D och sen emd  KN filter så låter den som fan   du kan kolla på mina klip så  kan du se  hur den låter oh så är det med varenda honda:D
Vill du ha en minder  bil så  kan du kolla på  en honda De Soul   det är  en  go-kart bil fan

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
streetz
12 april 2011 · 46 Inlägg

okej tack för svaren! men, hur bra håller en civic? civicen passar perfekt in i hur stor bil jag hade tänkt mig och det finns mycket styling till den, så om jag köper en för ca 10.000kr och stylar den sen, är det något som har stor chans att motor-havirera? typ : http://www.blocket.se/lund/Honda_civic_ … =2&w=3

Knugcab
12 april 2011 · 5 111 Inlägg

Jag har aldrig haft honda men har bara hört gott om deras motorer kvalitetsmässigt.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Victorduvet
12 april 2011 · 395 Inlägg

Du kan få köpa min Honda Civic smile

BMW 520 (1992)
streetz
12 april 2011 · 46 Inlägg

okej! men ska köpa i bil i typ november men jag skulle verkligen kunna tänka mig att köpa din smile  tack för tipset!

Kibil
12 april 2011 · 552 Inlägg

Honda med fräsch kamrem är nog intill odödlig. Se upp för rost, det leder inte till något positivt...

streetz
12 april 2011 · 46 Inlägg

ja kamrem och olja osv är måste man ju som alltid byta! men, hur gör man på hondor då dom rostar? borstar man och spacklar eller något sånt?

streetz
14 april 2011 · 46 Inlägg

okej tack för tipset! ja dom är väldigt snygg!
men hur får jag bort rosten så den inte kommer tillbaka och vad är bästa sättet att motverka rost och få ytan snygg över hela bilen?

och vad går att göra trimmässigt på en civic?

KHRacing
14 april 2011 ·

Kolla på min..... -91:a 3000kr 95hk
går som attans när det svänger & toppar runt 180

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang