WEBASTO Dieselvärmare + "Kylarvätske-larm"

mrBira
16 december 2006 · 209 Inlägg

Mmmjo, köpt "ny" bil.... Octavia TDi -99:a, med dieselvärmare med minicall start (givetvis manuell start med)

1. När jag sartar upp bilen så pipar det 3 ggr, och en röd varningslampa för kylarvätskan blinkar i nåra min, för att sedan slokna och den är tyst tills nästa gång man kallstartar bilen.
Vad händer och sker? yikes

2. Webaston strular också, den går inte igång... enligt displeyen i bilen så är den igång, men den startar som aldrig upp. Kan hände ifall man sliter ut säkringen till värmeagregatet i typ 1 min o sen kör dit den igen, då startar den - ibland...

Några förslag?

Mvh, Björn

mrBira
19 december 2006 · 209 Inlägg

jahajo... har löst problemen själv nu.
spillde i typ en deciliter glykol i kylvätskebehållaren, haha, var allt som behövdes... var tydligen just liiiite för lite.

men.... är ju minicall start till webaston. när jag ringer igång den så startar webaston i "sommarläge"..... hur ändrar jag det så att den går igång med värme istället?
hittar ingen info på nätet... sad

kcr_diesel
23 december 2006 · 2 Inlägg

Här har du en bild från min instruktionsbok.

http://img232.imageshack.us/img232/869/cimg0578tt7.jpg

Ghost Rider
25 december 2006 · 466 Inlägg

gå in och regga er på klubb och forum så kan ni ställa alla frågor till 2 utav våra tekniker
dom kan det mesta när det gäller dieslar

www.dieselclubsweden.se

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
bumpe Lastbilsmekaniker
27 december 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, värmaren är en historia i sig... Startar den bara fläkten men inte brännaren? Lyssna på brännaren när den startar (om den gör det) om den startar och låter i en halvminut så är det något fel på stiftet, flamvakten eller en givare (i princip bara de felen som blir)... Startar den inte så har den gått in i (safe mode) och måste låsas upp med dator och sedan kolla av felkoderna och sen fixa det som måste fixas...

LKWdriver
31 december 2006 · 15 Inlägg

Dina Problem Med Dieselvärmaren Behöver Inte Vara Svåra .....värmereglaget Måste Stå På Full Värme Annar Slår Den Ifrån Hade Samma Problem På Min Lastbil Leta Upp Värmaren O Kolla Om Du Hittar En Liten Gummituta På Toppen Av Värmaren ......tryck På Den  Så Återställer Du Överhettningsskyddet .....annars Så Troe Jag De E Brännarinsatsen Ganska Enkel Att Byta O Kostar Runt En Tusing För Delarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang