960 front på Volvo 740, tips och frågor

Nyman_
10 januari 2011 · 602 Inlägg

volvonissen skrev:
så nu har jag lagt upp bilder på min profil på det jag har svetsat idag smile bara att gå in på 945an och kolla smile

Du de såg ju ut som att de blev hur bra som hälst jo smile
Var det mycket pill att få det bra eller? gäller ju millimeter precision så inget blir snett eller inte går i linje.
Men du ska oxå köra med orginal huven, 940 alltså?
Att inte fler gör som du asså, skit bra smile

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
volvonissen
11 januari 2011 · 25 Inlägg

nja det blev inte helt 100 men inte långt ifrån smile ja det var en del pill att få det bra men bara man har lite tålamod så går det fint. japp jag ska köra med 940 huven. det underlättar ju en massa jobb smile

Sotarn Racing
Buick Wildcat "Bjöcken" (1969)
Nyman_
11 januari 2011 · 602 Inlägg

volvonissen skrev:
nja det blev inte helt 100 men inte långt ifrån smile ja det var en del pill att få det bra men bara man har lite tålamod så går det fint. japp jag ska köra med 940 huven. det underlättar ju en massa jobb smile

Okej okej:) jo kan tro de, men som sagt, man får lägga ner lite kärlek på de tongue
Okej jo jag fick tag i en svart 940 huv som jag ska ha.
Nu kliar det i fingrarna asså smile synd jag inte kan börja riktigt ännu, då den står i ett vinterförvar som inte är de ultimata om man ska skruva.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
volvonissen
11 januari 2011 · 25 Inlägg

står den i ett skjul eller?? tongue bara å sätta på en värme fläkt smile

Sotarn Racing
Buick Wildcat "Bjöcken" (1969)
Nyman_
11 januari 2011 · 602 Inlägg

volvonissen skrev:
står den i ett skjul eller?? tongue bara å sätta på en värme fläkt smile

Hehe naj fan, men de garaget den står i ligger 4mil hemifrån och är trångt som satan, knappt så man kan stå brevid bilen, men gick att backa in iaf smile
Men ska ta hem den om någon månad när de börjar bli vår (hoppas jag) och då jävlar:)

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
volvonissen
11 januari 2011 · 25 Inlägg

hehe okej =P det är inte så mycket plats jag har heller..har kanske 1 m framåt och max 1 m på sidorna å typ 0.5 m bakåt =P så när ja ska passa in dom nya kofångarna så får jag backa ut den lite hehe..

Sotarn Racing
Buick Wildcat "Bjöcken" (1969)
Nyman_
11 januari 2011 · 602 Inlägg

volvonissen skrev:
hehe okej =P det är inte så mycket plats jag har heller..har kanske 1 m framåt och max 1 m på sidorna å typ 0.5 m bakåt =P så när ja ska passa in dom nya kofångarna så får jag backa ut den lite hehe..

Okej okej:) aj ska ta hem den när våren börjat närma sej lite mera, för just nu står brorsans epa i vårat garage haha smile

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Nyman_
11 april 2011 · 602 Inlägg

Återupplivar tråden då jag kört fast lite nu under byggets gång.
kortade ju krockdämparna, men hålen passar inte mot 960 krockbalken, så jag har fått sätta på en platta och borrat hål i den, men är skit svårt att få de på plats så de sitter bra,
Någon som har något tips? kanske är lättare med 940 krockdämpare?

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Mashalaa
14 april 2011 · 55 Inlägg

Hmm.. Svårt att svara på din fråga. Jag har gjort precis det du ska göra fast på min tralla. (http://img842.imageshack.us/img842/9906/img5829hh.jpg) Krockbena passar inte till hundra men det skiljer ju bara en fåtal mm så jag svetsa ihop som båda i varann bara. Kan kolla om jag kan fixa fram bilder. Även på min som du hade frågor om ovan så har jag kvar 940 huven. Passar hur fint som helst. Måste även tillägga att 960 skärmar inte passar till 100. eller jo dom passar rakt på men längst upp vid rutan så är skärmarna anpassade för långhuv. Jag Kapade bort den biten från båda gamla skärmarna och svetsade dit på dom nya. Vet inte riktigt om du förstår vad jag menar men kan även fixa fram bil på detta.

Är det fler frågor du behöver få svar på så som lampfästen och dylikt är det bara att fråga på. Kan fixa fram bild på det mesta med tanke på att trallan står utanför dörrn wink

Vissa kallar det lyx, BMW kallar det för standard.
Honda S2000 (2001)
Nyman_
15 april 2011 · 602 Inlägg

Mashalaa skrev:
Hmm.. Svårt att svara på din fråga. Jag har gjort precis det du ska göra fast på min tralla. (http://img842.imageshack.us/img842/9906/img5829hh.jpg) Krockbena passar inte till hundra men det skiljer ju bara en fåtal mm så jag svetsa ihop som båda i varann bara. Kan kolla om jag kan fixa fram bilder. Även på min som du hade frågor om ovan så har jag kvar 940 huven. Passar hur fint som helst. Måste även tillägga att 960 skärmar inte passar till 100. eller jo dom passar rakt på men längst upp vid rutan så är skärmarna anpassade för långhuv. Jag Kapade bort den biten från båda gamla skärmarna och svetsade dit på dom nya. Vet inte riktigt om du förstår vad jag menar men kan även fixa fram bil på detta.

Är det fler frågor du behöver få svar på så som lampfästen och dylikt är det bara att fråga på. Kan fixa fram bild på det mesta med tanke på att trallan står utanför dörrn wink

Okej okej jo de skulle jag gärna vilja ha lite bilder på. De är där med krockbenen jag fastnat nu.
De där med skärmarna har jag oxå märkt så de blir att byta ut hörnena.
Du kan gärna få lägga upp lite bilder smile

Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang