Film: Fransk Maffia (dokumentär om bilstölder) *SEVÄRD*

CarpeDiem German Engineering
15 april 2011 · 9 083 Inlägg

Länk: http://svtplay.se/v/2383362/dokument_ut … nsk_maffia

Senast redigerat av CarpeDiem (15 oktober 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
thelaughingmadman
15 april 2011 · 711 Inlägg

Många garageportar har ju mottagare för trådlösa fjärrkontroller. Man kodar fjärrkontrollen för att skicka den signal som garageportens mottagare vill ha - och då öppnas porten.

Tekniken är i princip samma för fjärrstyrda larmsystem, om än inte lika enkelt. Man måste säkerligen skicka med en "nyckel" som ska tolkas av mottagaren, men visst är det inte svårt att stjäla även moderna, larmade bilar - så till vida att man har verktygen och kunskapen.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Aero T16
15 april 2011 · 1 327 Inlägg

Intressant Dokumentär.

Bentsen stolt pappa
15 april 2011 · 309 Inlägg

Alla på jobbet pratar om denna dokumentär smile

Bentsen -//- Team Kombi Racing
wadde Tryck och pys-åka
16 april 2011 · 884 Inlägg

Det är kul att gangstrarna/maffian/ykreskrimminella har vågat ha med sig en repporter. Tänk va i helvete nervös killen som fick åka ensam med måste ha varit. In i bak i en skåpbil och grejjer. Hua. Men dom var ju shjysta mot honnom iaf.
Nice work svt ! (om dom nu producerade eller köpte in programmet)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Bojjann
16 april 2011 · 474 Inlägg

Grym dokumentär!

BMW E34 540 (1994)
CrilleD
17 april 2011 · 831 Inlägg

Coolt! Jag köper nog ingen RS4 eller RS6, bilen vill man ju ha kvar inte stulen.

Senast redigerat av CrilleD (17 april 2011)

BlauMes
17 april 2011 · 1 801 Inlägg

Såg den precis! Vilket liv! Kul att dessa kriminella vågade ställa upp. Skulle aldrig vågat åka med men ändå tongue

Saab 9-3 (2008)
wadde Tryck och pys-åka
17 april 2011 · 884 Inlägg

Enkel lösning mot omprogramering om man har en nyare bil med kort eller "tagg".... Ta bort OBDII kontakten helt enkelt. För det var en sån vi såg att han anslöt med.

Fatta jobbigt för dom om dom letar som faaaaaaaan och inte hittar nån. Blåsning !

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
PHerrdahl Svetsare.
17 april 2011 · 164 Inlägg

CrilleD skrev:
Coolt! Jag köper nog ingen RS4 eller RS6, bilen vill man ju ha kvar inte stulen.

Och det är bara sådana dom kan sno menar du?

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.
Audi S4 2,2TQ "RS600" (1992)
CrilleD
17 april 2011 · 831 Inlägg

Nej det är inte vad jag menar... men det förstår du nog själv.

Var dom inte på en Cooper som tänkbart objekt i dokumentärfilmen? RS4 och RS6 är stöldbenägna bilar! Det krävs ingen större förklaring till det heller, stora bilar med en jävla prestanda. Polarens RS6 var stulen efter två veckor i hans ägo, den uträttar nog precis sådana ärenden som i dokumentärfilmen just nu.

PHerrdahl skrev:

CrilleD skrev:
Coolt! Jag köper nog ingen RS4 eller RS6, bilen vill man ju ha kvar inte stulen.

Och det är bara sådana dom kan sno menar du?

PHerrdahl Svetsare.
17 april 2011 · 164 Inlägg

CrilleD skrev:
Nej det är inte vad jag menar... men det förstår du nog själv.

Var dom inte på en Cooper som tänkbart objekt i dokumentärfilmen? RS4 och RS6 är stöldbenägna bilar! Det krävs ingen större förklaring till det heller, stora bilar med en jävla prestanda. Polarens RS6 var stulen efter två veckor i hans ägo, den uträttar nog precis sådana ärenden som i dokumentärfilmen just nu.

PHerrdahl skrev:

CrilleD skrev:
Coolt! Jag köper nog ingen RS4 eller RS6, bilen vill man ju ha kvar inte stulen.

Och det är bara sådana dom kan sno menar du?

Jo, det jag menar är att även BMW, Mercedes osv har "stora bilar med en jävla prestanda."
Äger man en sådan bil så ska man ha garage. Det kallas logik och det bör ha kommit i samband med uppväxandet. wink

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.
Audi S4 2,2TQ "RS600" (1992)
CrilleD
17 april 2011 · 831 Inlägg

Allt som går fort och tar en från punkt A till B snabbt lär vara intressant. Men erfarenheten och uppfattningen jag fått är att det sker många stölder av just RS6.

Ja har man fin bil finns ju inget annat alternativ än garage tycker man. Eget också om man vill känna sig "riktigt" trygg.

PHerrdahl skrev:

CrilleD skrev:
Nej det är inte vad jag menar... men det förstår du nog själv.

Var dom inte på en Cooper som tänkbart objekt i dokumentärfilmen? RS4 och RS6 är stöldbenägna bilar! Det krävs ingen större förklaring till det heller, stora bilar med en jävla prestanda. Polarens RS6 var stulen efter två veckor i hans ägo, den uträttar nog precis sådana ärenden som i dokumentärfilmen just nu.

PHerrdahl skrev:

Och det är bara sådana dom kan sno menar du?

Jo, det jag menar är att även BMW, Mercedes osv har "stora bilar med en jävla prestanda."
Äger man en sådan bil så ska man ha garage. Det kallas logik och det bör ha kommit i samband med uppväxandet. wink

emce
20 april 2011 · 54 Inlägg

Blir väl att man plockar med sig avgasröret ist för att larma bilen...smile

Senast redigerat av emce (20 april 2011)

Toppi
1 augusti 2011 · 8 Inlägg

Någon som har en aning om vart den går att hitta nu? Ladda ner exempelvis? Mvh

VLN denkz
1 augusti 2011 · 323 Inlägg

Toppi skrev:
Någon som har en aning om vart den går att hitta nu? Ladda ner exempelvis? Mvh

Revealed: France's Criminal Underworld, heter den tror jag. Men har inte hittat den än. hmm

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Toppi
2 augusti 2011 · 8 Inlägg

Tackar för svaret !smile Får leta på annat håll!

Jiar
2 augusti 2011 · 202 Inlägg

säg till ifall du hittar den jag vill gärna se den med

Volvo 340 (1987)
Mercedes 240D "250D" (1982)
VLN denkz
2 augusti 2011 · 323 Inlägg

Hittade den på 2 eller 3 olika filmstreamsidor. Men man måste registrera med kontokort och då bangar jag.

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Jiar
2 augusti 2011 · 202 Inlägg

det e maffian själv som har sidorna säkert haha

Mercedes 240D "250D" (1982)
Volvo 340 (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang