Efterforskning om Etanol konvartering!

Chavy
18 april 2011 · 59 Inlägg

Jag gör lite efterforskning på Etanol konvartering. Och det jag undrar är om du kunde bygga om din egen bensin bil (spelar ingen roll vilken årsmodel eller märke!)till att kunna köra på E85 billigt och utan problem skulle du då göra detta? Komentera gärna ditt svar och skriv gärna vad du tycker skulle vara bra och dåligt.

MvH Jocke

Allt är möjligt det omöjliga tar bara lite längre tid.
Volkswagen Golf MK2 "Retro" (1990)
Masquerade Aldrig nöjd
18 april 2011 · 804 Inlägg

Skulle inte ens ta emot pengar för att konvertera min bil. Dels så blir det inte billigare då förbrukningen ökar mer än vad priset sjunker och dels så lär E85-priset höjas till samma nivå som dagens bensinpriser så fort tillräckligt många använder skiten.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Chavy
18 april 2011 · 59 Inlägg

Masquerade skrev:
Skulle inte ens ta emot pengar för att konvertera min bil. Dels så blir det inte billigare då förbrukningen ökar mer än vad priset sjunker och dels så lär E85-priset höjas till samma nivå som dagens bensinpriser så fort tillräckligt många använder skiten.

Grejen är ju att bilen kommer ju inte bara kunna gå på E85 utan de blir ju en så kallat Flexifuel så det går ju även att köra på bensin. men jag tackar för komentaren smile

MvH Jocke

Allt är möjligt det omöjliga tar bara lite längre tid.
Volkswagen Golf MK2 "Retro" (1990)
LordLife
18 april 2011 · 998 Inlägg

körde min 850 med 50/50 drog 1liter/mil med 100% 95 och den drog 1liter/mil med 50/50 körde lika hårt med den.
Ska prova det i min s70 och sen vad som händer med den.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang