Det ingick en gratis buckla vid köp av servicen!

Hatmpatn
20 april 2011 · 5 Inlägg

Ska inte nämna verkstadens namn i denna tråd då det fortfarande finns en gnutta hopp om att dom tar på sig ansvaret.

Lämnade in min Smart ForTwo på service här i Göteborg för endast ett par dagar sen.
När jag hämtade ut den var det omöjligt att inte se bucklan som hade framträtt så fint på vänster kofångare fram.

Det är inte en liten buckla, kanske 10 centimeter i diameter, 5 i djup.

Verkstaden nekar till skulden och känner inte till att de har orsakat den. Efter koll på övervakningskameran som blickar över deras parkeringsplats för servicebilar, undgick Smarten, passande nog, att synas i bild.

Jag har inga bevis för att bucklan inte fanns där innan. Men det vet jag att den inte gjorde.

Vad hade ni gjort, är jag ur rättslig synpunkt körd?

Senast redigerat av Hatmpatn (20 april 2011)

Aristoteles
20 april 2011 · 30 Inlägg

Ta kontakt med konsumentombudsmannen(jävla långt ord) där kan du nog få hjälp. Outa dom annars här så att dom tappar kunder.

torpis Forummoderator
20 april 2011 · 10 576 Inlägg

Aristoteles skrev:
Outa dom annars här så att dom tappar kunder.

Dålig ide då garaget INTE skall användas till detta. Vi har och kommer aldrig ha en aning om vems version som är den rätta. Hänga ut någon gör vi alltså inte

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
5E
20 april 2011 · 92 Inlägg

Först och främst är det tråkigt när man läser sånt här. Verkstaden borde ta ansvar om dom orsakat skadan. Är du en tuff person som inte räds att folk kommer skälla på dig och kan du skälla tillbaka? Då är det bara köra på hota att kontakta ARN, gärna när dom har många andra kunder i närheten. Till slut tycker dom nog att det är billigare att göra dig nöjd och stå för sin sak. Jag kan dock inte garantera att det fungerar och rekommenderar det inte heller, men det andra alternativet är att bita i sura äpplet och acceptera skadan. ARN kommer nog inte heller att kunna hjälpa till annat än som hot.

Hilmer
20 april 2011 · 1 790 Inlägg

Vem säger att verkstadens personal är dom skyldiga, det kan ju faktiskt vara en annan kund som orsakat skadan och då är det ju inte konstigt ifall verkstan nekar till det hela.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang